פתיחת חלונות

עמוד:7

nnrtn nn * no n ^ f ^ WO / Jr ) sif i ' iJo k / -o ? I DAJAT ) ק ' / ל-לל ?/ f r ^ sg ^ Vr ? / £ 1 a ?? ' ^ א . 7 »/ : 31 ( מדברי סוקרטס , המנחה הקלאסי ) ד , ספר "מורה נבוכים : חלונות אל עולם ההנחיה ( mentoring ) של מורים מתחילים ושל מורים עולים חדשים בשלבים שונים של כניסתם למקצוע ההוראה בישראל . הספר פותח חלונות לסוגיות בהנחיה המאפיינות את המעבר מתרבות של לומד לתרבות של מלמד . מטרת הספר היא לעודד את הקורא להיות שותף לדיאלוג על תהליך ההנחיה וליטול חלק בהרחבת מסגרת החשיבה שאנחנו מציעים . אנחנו מזמינים את הקורא להיות שותף ליעדנו להפוך את ההנחיה לפרופסיה ולראות כמונו את ייעודה של ההנחיה בקידום מעמדו של המורה כאיש מקצוע . הספר על היבטיו השונים עשוי לשמש ערוץ חיוני ליישום המלצותיהן של ועדות שעסקו בסוגיית ההכשרה הפרופסיונלית של המורה ובקידום מעמדו , הן ברמת המיקרו והן ברמה המערכתית ' . ספר זה הוא תוצר של תהליך הנחיה שנערך על פי דגם ייחודי להנחיית מורים . קהילת המנחות המתוארת בספר התעצבה תוך כדי עבודת המנחות עם מורים מתחילים . היא התעצבה ברוח העיקרון של שיתוף בבניית תפקיד ההנחיה כמקצוע המתקיים לצד מקצוע ההוראה . ההנחיה התבצעה במסגרת תכנית לליווי מורים שהתנהלה בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה בשיתוף משרד החינוך בשנים תש"ן-תשס"ב . ( 2002-1990 ) התכנית נועדה לקדם השתלבות מקצועית וחברתית של המורה המתחיל במערכת בית הספר הקולט . שלב זה בחייו המקצועיים של המורה הוא שלב מעבר מתרבות של לומד לתרבות של איש מקצוע-מלמר . בספר זה התמקדנו בהצגת דגם ייחודי זה של הנחיית מורים ובניתוחו . הואיל והדגם שאנחנו הם 0 ר נועד לשרת את ציבור העוסקים בהכשרת מ . ר-ם באקדמיה . בהנחיית מורים בשדה : מורי מורים , מורים מאמנים , מדריכים פדגוגיים , מתכנני השתלמוי 1 ת למורים ולמנחים וכן מורים בכל רמות הוותק שלהם . . 1 ועדת דברת - כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל . "עיקרי ההמלצות" הוגשו לממשלה במאי . 2004 ועדת עציוני - דין וחשבון הוועדה הממלכתית לבדיקת מעמד המורה ומקצוע ההוראה . הוגש לממשלה ב . 1979-

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר