תוכן העניינים

עמוד:ז

רזא דשכת . איהי שבת דאתאחדא בתא דאחד , למשרי עלא רזא דאחד . צלותא דמעלי שבתא , דהא אתאחדת כורס"א יקירא קדישא ברזא דאחד . ואתתקנת למשרי עלא מלכא קדישא עלאה . כד עייל שבתא , איהי אתיחדת ואתפרשת מסטרא אחרא . 1 וכל דינין מתעברין מינה , ואיהי אשתארת ביחודא דנהירו קדישא . ואתעטרת בכמה עטרין לגבי מלכא קדישא . וכל שולטני תגזין ומארי דדינא כולהו ערקין , ואתעברו מינה , ולית שולטנו עלאה אחרא בכולהו עלמין [ בר מינאה . [ ואנפהא נהירין בנהירו עלאה , ואתעטרת לתתא בעמא קדישא . וכלהו מתעטרין בנשמתין חדתין כדין שירותא דצלותא לברכא לה בחרוה בנהירו דאנפין . זוהר כרך ב פרשת תרומה דף קלה עייא-ע"ב תרגום : סודה של השבת - היא השבת המתאחדת בסוד האחד , להשרות עליה את סוד האחד . תפילת ערב שבת , שהרי מתאחד כיסא הכבוד הקדוש בסוד האחד , ונתקן לשרות עליו המלך הקדוש העליון . כאשר באה השבת , היא מתייחדת ופורשת מן הצד האחר , וכל הדינים , העונשים , פורשים ממנה , והיא נשארת בייחוד הזוהר הקדוש . ומתעטרת בכמה כתרים לכבוד המלך הקדוש . וכל כוחות הכעס ובעלי הדינים כולם עוזבים ופורשים ממנה , ואין שלטון עליון בכל העולם חוץ ממנה . ופניה זוהרים בזוהר עליון , ומתעטרת מטה בעם קדוש . וכולם מתעסרים בנשמות חדשות כשירת התפילה לברך בחדווה באור פנים .

הוצאת שלם


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר