תוכן העניינים

עמוד:6

. 2 מאפייניה ותכניה של הפילוסופיה החינוכית 73 מבוא : מאפייניה ותכניה של הפילוסופיה החינוכית 74 צבי טאובר פילוסופיה של החינוך : ניסיון להגדרה 85 מקסין גרין עשייה פילוסופית ובניית עולם : על מהותה וייעודה של הפילוסופיה החינוכית 88 דניאל אוקונור על פילוסופיה וחינוך : ניתוח משמעויות ומטרות של החינוך 91 ריצ ' רד פיטרס על פילוסופיה וחינוך : קריטריונים לעשייה חינוכית 94 ע " א סימון חינוך לעומת תעמולה : תשעה קווים מבחינים 98 ישראל שפלר הוראה היא ניסיון להקניית דעת בתנאים של התדיינות חופשית ורציונלית 101 יזהר סמילנסקי להיפרד מהחינוך : החינוך כיומרה ריקה וכפייה לא אנושית 102 יירו קרישנהמורטי החינוך המקובל מביא על האדם התנכרות עצמית והרס חברתי 105 צב לם חינוך פוליטי וחינוך אידיאולוגי : הבחנות 110 צב לם אידיאולוגיות ומחשבת החינוך 113 ברטרנד ראסל האופי הרצוי כמטרת החינוך : חיוניות , אומץ לב , רגישות ושכל 122 יחזקאל קויפמן הנחלת ערכים והטמעת יראת כבוד : החינוך ככיבוש תרבותי של נפש התלמיד 129 ג ' ון דיואי שילוב היסוד הערכי חברת עם היסוד הפסיכולוגי אישיותי במלאכת החינוך 132 אילן גור זאב פילוסופיה ביקורתית וחינוך שכנגד : המאבק בחינוך המנרמל 135 נתן גובר חינוך לשם שחרור מעוול , דיכוי וניצול : מאפיינים של הפדגוגיה הביקורתית 139 רונ אבירם חינוך בחברה הפוסט מודרנ ת 142 יוסי יונה חינוך לפלורליזם תרבותי בחברה רב תרבות ת 152 יעל תמיר מערכת החינוך וגבולות הפלורליזם התרבות בחברה רב תרבותית 156 יוסי אבינון שפה , חינוך ופוליטיקה 160 אלוני ואחרים עקרונות ערכ ם בחינוך החברתי : מן המצוי אל הראוי 166

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר