בפתח הספר

עמוד:8

יוצרות בנות תקופות שונות , בעלות רקע ומוצא שונים , המייצגות השקפות עולם מגוונות . הקול האחר , קולן של נשים , זוכה איפוא באנתולוגיה למעמד מרכזי , אולם זהו מיבחר חלקי בלבד מתוך היצירה העשירה בתחום סיפורת הנשים העברית בתשעים שנות כתיבתה . נובלות וסיפורים ארוכים מאוד לא נכללו , בגלל מיגבלות ההיקף של האנתולוגיה , וההחלטה להביא במסגרתה רק יצירות שלמות הביאה להתעלמות מצערת , אך בלתי נמנעת , מן הרומאנים . לכן אין לראות בקובץ תמונה שלמה של התחום , אלא הצצה ראשונה . סדר עריכת הסיפורים אינו היסטורי כרונולוגי , ואף לא תמאטי . בחרתי לארגן את היצירות על פי מעגל החיים האנושי - מילדות לבגרות - וליצור בדרך זו קישורים אסוציאטיביים בין סיפורים שנכתבו בתקופות רחוקות . לעיתים נוצר מעין עימות בין שני סיפורים עוקבים , המציגים עמדות מקוטבות ביחס לאותו עניין ; במיקרים אחרים יוצר הרצף תחושה של מהות בלתי משתנה בעולם הנשי . סיפורים הכתובים בסגנונות שונים מציגים גם את מיגוון הצורות האמנותיות שלובשת החוויה הנשית בסיפורת העברית . ברצוני להודות לסופרות ולהוצאות הספרים על הרשות להביא את הסיפורים באנתולוגיה . תודה מיוחדת לעפרה יגלין , שליוותה את האנתולוגיה בכל שלביה , לאחר שיזמה את הוצאתה לאור . בכתיבת המבוא נעזרתי בהערותיהם של משתתפות ומשתתפי הקורסים לספרות נשים עברית , שלימדתי בשתים עשרה השנים האחרונות באוניברסיטת תל אביב , וברצוני להודות להם . אוניברסיטת תל אביב , . 1993

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר