|
עמוד:13
פוק ב נקודות ציון בהתפתחות ההוראה המותאמת 1996-1973 - בפרק זה נתאר את "סיפור" התפתחותו של הרעיון החינוכי של ההוראה המותאמת וגלגוליו במערכת החינוך במדינת ישראל . נמקד את התיאור בארבע תקופות מרכזיות , ובכל תקופה נתאר את הפעולות והיקפן , את המרכיבים המרכזיים ואת ההתפתחויות והשינויים : ו . התקופה הראשונה - " ראשית הדרך : " מהתנסות ראשונית לניסוי , מחקר ופעולה 1980-1973 - א . טרום ניסוי 1975-1973 - ב . פרויקט ניל"י - ניסוי למידה יחידנית 1980-1975 - . 2 התקופה השנייה - מפרויקט ניסויי לפריסה רחבה במערכת החינוך 1987-1980 - הוראה יחידנית בבית הספר היסודי . 3 התקופה השלישית - מהוראה יחידנית להוראה מותאמת ומבית הספר היסודי לחטיבת הביניים 1994-1987 - . 4 התקופה הרביעית - הזדמנויות חדשות ואתגרים נוספים 1994 - והלאה . העמקת הגישה המערכתית יישובית , שילוב טכנולוגיות המידע והרחבת הפעילות לחטיבה העליונה . התקופה הראשונה " ראשית הדרך : מהתנסות ראשונית לניסוי , מתקר ופעולה 1980-1973 א . טרום ניסו > 973 - ו975- ו ראשיתו של הפרויקט להוראה יחידנית בשני פרויקטים להוראת המדעים שפותחו באופן בלתי תלוי במרכז לטכנולוגיה חינוכית ( מטח ) ובבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב ( שנת תשל"ב . ( 1971-72 - במרכז לטכנולוגיה חינוכית פותח פרויקט להוראת מדעי הטבע לבית ספר יסודי . את הפרויקט ריכזה הגב ' אסתר חכם בהנחייתו של פרופ ' פנחס תמיר מן המרכז להוראת מדעים באוניברסיטת ירושלים . באוניברסיטת תל אביב פעל באותו הזמן הפרויקט להוראת מדעי הטבע לילדי בית הספר היסודי והגן - מט " ל בראשותו של פרופ ' דוד חן . * * אסתר חכס ניהלה ץץלץכילא את היחידה להוראה טותאטת כטטח לאורך כל התקושת עד ליגואר 9 . 1990 ח 9 י דוד חן סהל את פרויקט גיל"י כאתיכרסיטת תל-אכינ .
|
|