פתח דבר

עמוד:8

נכונות לפרוץ את דפוסי החשיבה והעבודה המסורתיים , לשאול שאלות על סביבת העבודה ולחקור תוך ניסיון לחפש תשובות מהימנות לסוגיות ולבעיות שיתעוררו . התפיסה העולה מן הספר היא כי תפקידו של המורה / מחנך אינו מצטמצם בהוראת המקצוע ובגבולות הכיתה , אלא עליו להיות נרחב , שלם ומלא יותר . או במילותיה של המחברת : "הצורך להטיל ספק , לשאול שאלות , ללמוד , לחשוף , לגלות , במקום לתת מיד תשובות , שלעתים אינן מוסמכות דיין , יסייע בחיזוק אישיותו של המורה כאדם אכפתי , רגיש וקשוב , המכיר במגבלות הידע שלו ומתוך כך מוכן ללמוד כדי להגיע למיצוי מרבי של הידע . " אכן , ספרה של מירה קרניאלי מדגיש נקודות אלה ומביא כלים מעשיים לשם פיתוחו וחיזוקו של המורה כאדם סקרן , צמא לדעת , הבוחר בלמידה כדרך חיים , מורה - כחוקר הלומד את סביבת עבודתו מתוך דאגה ורצון כן להשקיע בתלמידיו ולקדמם . על תרומותיה אלה לקידומם של פרחי ההוראה והמורים בפועל ראויה מירה קרניאלי לברכה מאנשי המעשה החינוכי באשר הם . נעמה צבר בן יהושע אוניברסיטת תל אביב , קיץ תשס"ט : קאנט , עי , ( 1984 ) הנחת היסוד למטאפיסיקה של המידות , ירושלים , מאגנס .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר