חרדת בחינות - מה הם אפיוניה?

עמוד:10

תפיסות שונות של התופעה "חרדת בחינות " חוקרים ומטפלים שונים תופסים את תופעת חרדת הבחינות בדרכים שונות . יש הרואים בה תגובה למצב לחץ , ויש המבחינים בין שני סוגים של חרדת בחינות ו תכונתית ומצבית . חלוקה זו תיעשה לשם הכרת המכלול , בעוד שבמציאות תסמינים אלה מופיעים בהרכבים השונים מאדם לאדם . הסטודנטים יתבקשו לציין את הסימפטומים שחוו לפני בחינה קשה או ששמעו עליהם מאחרים . המורה יוסיף מניסיונו . לאחר מכן יחלקו את הסימפטומים לתחומים אלה ! גופני-פיזיולוגי , רגשי , קוגניטיבי , התנהגותי . דוגמאות : " כל כך התרגשתי ש'התהפכה לי הבטן' ורצתי לשירותים כל חמש דקות" ( סימפטום פיזיולוגי הנובע מיחסי הגומלין הפסיכו-פיזיים . ( " למדתי כל הלילה , בקושי הספקתי לישון" ( תחום התנהגותי - למידת יתר . ( " אני טיפש , לא שווה , ממילא אין שום סיכוי שיצא ממני משהו" ( תחום רגשי - פגיעה בדימוי העצמי . ( פעי לות שנייה מטרת הפעילות : לאתר את התופעות הכרוכות בחרדת בחינות . הסטודנטים יצפו בסרטון "חרדת בחינות" מתוך הסדרה קלפים פתוחים עם נתיב רובינזון , כשבידיהם השאלות המנחות האלה ל מה הן התופעות המאפיינות חרדת הבחינות ? אילו טיפוסי לומדים עלולים לסבול ממנה יותר ? מה תפקיד החברה בהחרפת רמתה של חרדת הבחינות ובהפחתתה ? כיצד יכול המורה להפחית חרדת בחינות אצל תלמידיו ? לאחר הצפייה בסרטון יתנהל דיון במליאה סביב השאלות דלעיל .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר