חרדת בחינות - מה הם אפיוניה?

עמוד:9

... אני תמיד משלשל לפני בחינות ... הפעם זה היה ממש גרוע ... רונית אמרה לי שאני נראה חיוור כמו מת ... היא בטח חושבת שאני דפוק לגמרי ... ... הרגשתי שהמוח של ממש ריק ... כמו דף שלא כתוב עליו שום דבר ... לא זכרתי מילה אחת מכל מה שלמדתי , לא שמות ולא תאריכים , פשוט כלום ... הרגשתי שאני מוכרח לברוח חזרה הביתה או לים אן משהו כזה ... אני לא מסוגל להיכנס לחדר הבחינה ... החזקתי את התיק והניירות כל כך חזק שכאבה לי היד ... ... כשהמורה חי לק את דפי הבחינה פתאום היו לי דפי קות לב כמו שמתארים התקף לב עם לחץ בחזה והכול ... הייתי בטוח שכולם מסתכלים עלי וחושבים שאני עומד ליפול מהכיסא ... ... תפסתי ממש דיכאון ... כאילו כלום לא שווה יותר ... אני מטומטם וזהו ... אין לי סיכוי להצליח אף פעם . אפילו אם הייתי לומד חמישים שעו ת לא הייתי מצליח לעשות את הבחינה הזאת ... אני פשוט לא מסוגל להיכנס ולהתמודד עם זה ... כל אחד מן התיאורים הללו מתייחס לתחום אחד או יותר מתחומי התגובה לחרדה ; ההכרתי , הפיזי , הרגשי , ההתנהגותי . נמצא כי לכל אחד מן התלמידים מכלול תסמינים משלו , ולכן החוויה שלו את החרדה ייחודית ואותנטית . חשוב לזכור עובדה זו לקראת גיבוש דרכים להפחתת החרדה . פעילויות לסטודנטים פעילות ראשונה מטרת הפעילות : להגדיר את התחומים שאליהם משתייכים תסמינים של חרדת הבחינות לסוגיהם על מנת לחדד רגישות של המתכשרים להוראה להופעת התסמינים בכיתה , להיות מסוגלים לזהותם ולהכיר כהתבטאותם המשתנה מתלמיד לתלמיד . הסטודנטים יקבלו תיאורים של תלמידים המספרים על תחושותיהם לפני בחינה ( מסוג התיאורים שלעיל ) ויתבקשו לחלק את התסמינים לפי תחומים אלה : רגשי , הכרתי , פיזיולוגי , התנהגותי .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר