|
עמוד:6
פייקס , רחל גרבר , עדנה ענבר , נירה פרדקין וכן עם החברים הנזכרים לעיל מקבוצת הפיתוח . נוסח זה לא ראה אור מסיבות שלא כאן המקום לפרטן , אבל חלק ב' בספר זה מבוסס עליו במידה רבה . נוסח שני , מורחב קצת יותר , נכתב על ידי בתשס"א , במסגרת הצוות הפדגוגי של ח . מ . ה ( העמותה לחינוך ממלכתי-הומניסטי ) בריכוזה של פנינה ואליס . נוסח זה נכתב בהתייעצות עם פנינה ואליס ועם שושנה קדרון . פרקים אחדים בספר נכתבו בהשתתפותן . במסגרת זו יעצו , קראו והאירו גם ר"ר נמרוד אלוני ( יו"ר ח . מ . ה , ( אורן בן-יוסף , דור הררי , אלדד יפה , ד"ר אליעזר מרכוס , ארנונה פייקס . לכולם נתונה תודתי על האמון , על העידוד , על הקריאה המדוקדקת ועל ההערות המועילות . הנוסח הנוכחי , שבו הורחב הרקע העיוני , נכתב תוך שיתוף פעולה בין ח . מ . ה לבין מכון מופ"ת . תודתי מעומק הלב נתונה לח . מ . ה על העידוד ועל התמיכה , למכון מופ"ת ולד"ר יהודית שטיימן , ראש הוצאת הספרים , על האמון ועל הסבלנות , לד"ר נמרוד אלוני , לד"ר אריאלה גידרון , לד"ר אליעזר מרכוס , לארנונה פייקס , שתרמו בנדיבות מזמנם ומניסיונם , קראו בתשומת לב , והערותיהם סייעו רבות להעשרת הכתוב ולשיפור ניסוחו . רוב תודות לד"ר חגית גור-זיו ולפרופ' יובל דרור , שקראו והאירו את הנושאים הנדונים בספר , כל אחד מנקודת הראות המיוחדת לו , ובכך תרמו להרחבת הרקע העיוני ולביסוסו . זר תודות שלוח גם לנעמי פרידמן ולמירב כהן-דר על עריכה יסודית , קשובה ורגישה של הטקסט ; לבלה טאובר , על עיצוב הספר בטוב טעם ; לחני שושתרי , שריכזה את ההפקה ביעילות ובנועם ; ולכולן יחד - על הסובלנות ועל הסבלנות . ומעל הכול - תודה נאמנה לרמי , שבזכות אהבתו ומסירותו בא ספר זה לידי גמר . שתי הערות של התנצלות : . 1 ספר זה נכתב , כמובן , מנקודת ראותי האישית והמוגבלת , כאישה ישראלית , יהודייה , בת ההתיישבות העובדת , וכמחנכת ותיקה , חניכת "זרם העובדים , " מורה בבתי ספר שונים , עורכת תכניות לימודים ומחברת ספרי לימוד באגף לתכניות לימודים של משרד החינוך . אני מודעת לחסרונן של נקודות ראות צעירות יותר , המעוגנות ברקע תרבותי-חברתי-לאומי שונה משלי , ומקווה שהקוראים ישכילו למלא חיסרון זה . . 2 אזכורי העוסקים בחינוך מצוינים כאן בעיקר בלשון זכר . בכל מקרה - הכוונה כאן היא גם למורות או למחנכות וגם למורים ולמחנכים , מתוך יחס שווה לשני המגדרים , יחס שלא תמיד מתבטא בהיבט הדקדוקי של הכתוב .
|
|