נ

נ

עמוד:674

ה- 2215 בקירוב פנייה דרומה שם סמלי, לציון היותו מאחז-נח"ל ראשון ראשיתו כמאחז-נח"ל (1951-1953) מייסדיו, גרעין של 'התנועה המאחדת', מבני רחובות, קרית חיים ותל אביב קיבלו את הכשרתם במעין ברוך בשל מיקומו מול רצועת עזה, סבל רבות מהתנכלויות שכניו הערביים, ועד ל'מלחמת ששת-הימים' גם מהתנכלויות הצבא המצרי (מיקוש בשדות ובדרכי-העפר, הרס וחבלה בציוד ובמתקנים ועוד) במהלך השנים 1953-1970 נהרגו שישה מחבריו ועשרות אחרים נפצעו בהתקפות מחבלים מצפון, יער אסף שמחוני, ניטע (1957) לזכר חללי צה"ל ב'מלחמת קדש', ונקרא על- שם אלוף אסף שמחוני אחד מעציו הראשונים ניטע בידי דוד בן-גוריון שימש כמקום התארגנות לכוחות צה"ל, ערב 'מלחמת ששת-הימים'  נחם מושב, במחוז ובנפת ירושלים, באזור שפלת יהודה כק"מ אחד מצפון-מזרח לבית שמש, מדרום לאשתאול, ממערב לשלוחת הרטוב דרך ראשית 38 בקטע בית שמש - צמת שמשון, בק"מ ה-22 בקירוב פנייה מזרחה לדרך מקומית 3865 נקרא על-שם נחם, אבי קעילה הגרמי, ראש בית-אב משבט יהודה ייתכן שהשם הוא קיצור השם נחמיה הוקם על אדמות המושבה לשעבר על חלק מאדמותיה הוקם המושב (מייסודם של עולים מתימן) ועל חלק אחר אזור התעשייה של בית שמש בתחומו, עתיקות (נחם: מערות-קבורה מהתקופה הרומית הקדומה; ערתוף: יסודות, קברים, מערות, גתות, חציבות וספלולים בסלע, מצפון-מערב וממזרח, גלי-אבנים מוצע לזהות בערתוף את ארתוסה, אחת הערים, שפומפיוס גניוס מגנוס לקחן מהיהודים ונתן ליושביהם הנוכריים [את ערתוף מוצע לזהות גם בארטס ובתל רס אל- עין ] עוד מוצע לזהות בערתוף את אשתאול)  נחף עירה, במחוז הצפון, בנפת עכו, באזור גליל תחתון מערבי מצפון-מזרח לכרמיאל, למרגלות מתלול צורים, בשפה הצפונית של בקעת בית כרם דרך ראשית ,85 בקטע צמת כרמיאל - צמת א-רמה, בק"מ ה-23 בקירוב פנייה צפונה משמעות שמה ומקורו עלומים אולי, מקורו בשורש הערבי נ'ח'ף', שמשמעותו, רזה, קטן, לציון אדמתו הטרשית נזכר בתעודה מהתקופה הצלבנית (1249) בשם Nef בנייה על-גבי שרידים קדומים (שרידי מבנה מימי הבינים, שברים ארכיטקטוניים, שרידי בית-נפש [מאוזוליאום] ובו גלוסקמה, מערות [מוליך אליהם שביל, הנקרא בפי תושבי נחף, דרב קבור א-נצרי [=דרך הקברים הנוצריים], קברים, חציבות בסלע, פסיפס, חרסים מהתקופות הברונזה הקדומה, הרומית-הביזנטית והערבית הקדומה) תייר צרפתי שביקר בה (1863) מעיד, שראה ליד המסגד הקטן אבני-גזית ועמודים אחדים, ולדעתו הם שרידי בית-כנסת שהיה לכנסייה שחרבה נוסעים אחרים במאה

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר