לכרך א־ב:

עמוד:9

עולם פי גמאעה אגמעו עלי עמל תקנה כי חאל ופעלה והדא נץ אלתקנה אלתי אגמעו ראיהם עליהא מלה במלה לא [ זיאדה ] ולא נקצאן יקול מן תתבת שהאדתה אכר הדא אלמסטור מן קהל אלמחלה הדביקים בתורת אלוהים חיים החפיצים בקרבתו המתעבים מתי רשע אוהבי יראי אלוהים אולי נמצא ישע אן למא כאן פי הדא אלזמאן פי תולי אבי זכרי ומד ידה לבני תורה ואלתמאסה מנהם ראתב יזנוה פכאן דלן סבב חאל פסאד אהל אלתורה ואזאלה יד עאמליהא וכתרת אלמחלוקת פי ישראל פראינא אן אחואלנא קד וצלת אלי אלפסאד פכשינא מן עקאב אללה אד קאל יתברך שמו חלק לבם עתה יאשמו פענד דלן הסכמנו כל ( הקהל ? זק ) ניהם וחשוביהם ויתר העם החרדים ביראת אלוהים פה אחד ובנו ... י [ לעשות כירח יכון עולם בעניין קהל שהסכימו לעשות תקנה בדבר ... ופעלו . וזהו נוסח התקנה שהסכימה דעתם עליה מלה במלה ללא [ תוספת ] ולא גרעון : אומר מי שעדותו מקויימת בסוף שטר זה מקהל וכר כאשר נתמנה אבו זכרי בזמן זד , ופשט ידו על בני תורה ותבע מהם סכום קבוע שישלמו לו , היתה זאת סיבת ערעור מצב בני תורה והחלשת כוח עושיה ורבתה מחלוקת בישראל וראינו שמצבנו הגיע לידי קלקול וחששנו מעונש ה' כי אמר וכר ואז הסכמנו וכר [ לעשות , 524 ת' יעו : שתי טיוטות של השאלה פירסם מ"ע פרידמן , מחקרי עדות וגניזה . 120—118 מקורן ב : T-s G 1 , f . 21 טיוטה א מא יקולוא רבותינו הדינים הגדולים החכמים המעולים מרי דת ודין שמ צור י 1 פי רגל מעלם חצר פי דעוה ענד אנסאן וכאן תם תם (!) גמאעה פשכא חאלה בינהם פי שי יתחצל לה םכאן תם אנסאן ולה ענדה צביאן פקאלו לה יא שיך פלאן איש תעטי לםלאן גאובהם בגואב אן לא ירצי םחלף אל מעלם אנה לא יעלם לה טיוטה א מה יאמרו רבותינו הדיינים הגדולים החכמים המעולים מרי דת ודין ישמ' צור' בדבר אדם , מלמד , שנכח במסיבה אצל בן אדם , והייתה שם שם (!) קבוצה ( של אנשים , ( והוא התלונן ביניהם על מצבו , בדבר מה שמשלמים לו . והיה שם אדם , שיש לו ילדים אצלו . אמרו לו : 'הוי , אדון פלוני , מה תיתן לפלוני ' , השיב להם תשובה שאינה משביעה רצון . אז נשבע . 1 ובנו :... לא כתוב ובנפש חפצה . . 1 דעוה : "סעודה , מסיבה , " ע"ע דוזי .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר