|
עמוד:200
מארצות אחרות ; "עכשיו , " כשהעולם נוכח בבהירות כזו במה מסתיימת "התבוללות" — דווקא המוצלחת ביותר , העשירה מכול התבוללויותינו ; "עכשיו , '' כשאין איש מטיל עוד ספק בדבר , שהפיתרון היחיד הוא מדינה יהודית , והארץ היחידה - ארץ ישראל ; "עכשיו , " כשהאנושות התרבותית כולה כבר נוכחה ... שעמנו הוא הקולוניסאטור המשובח ביותר של התקופה החדשה ; "עכשיו , " כשהוגשם מה שרבים מאתנו ראו מראש ... שדווקא העלייה "הבלתי חוקית , " ותהיה קטנה כמה שתהיה , תיהפך באופן ישר לחריפה ביותר מכול ההפגנות הפוליטיות האפשריות ותביא אותנו לנקודת מיפנה בתולדות הציונות ; "עכשיו , " היום מוכרחת להתחיל אותה התנועה שתעמיד לעיניה של כל ממשלה וכול אומה את כל הרצינות הטראגית של הבעייה היהודית . ' ... וכשעלתה הזעקה הגדולה על ההפגנה , שהיתה ללא תועלת וגרמה להבאתם של שוטרים יהודיים יצא במאמר ' ) על קדושתה של המישטרה , ' 'חזית העם ( 1934 . 1 . 8 , ' להסביר דברי אלף בית , ש'הפגנות רחוב הן אחד האמצעים המשפיעים ביותר להצדקת מחאה מדינית ... הרשות המליאה לממשלת המאנדאט לאסור כל הפגנה שאינה נושאת חן בעיניה ... אולם לאזרחים היהודים הזכות המוסרית לסדר אפילו הפגנה אסורה , אם חושבים , שכול המצב שנוצר בעקב פעולות הממשלה הוא בלתי חוקי וללא נשוא . ' ובכלל : 'אם רוצים להיות לאום ולמלא תפקיד של עם מדיני , יש להתחשב בכך , שביום מן הימים יהא זה מן הנמנע שלא לבוא בסיכ סוכים בלתי אמצעיים עם הממשלה . ממשלה כזאת יכולה לאסור היום הפגנה , מחר — אסיפה , מחרתיים — תפילה לייד הכותל , ותמיד תישען על כוחה הפיסי . אם סבורים אתם , שתמיד יש להיכנע ושלהתנגד ל פקודה ולשילטון הכוח הוא תמיד בלתי מוסרי , הת כבדו ושבו בבתיכם , ואל תשתעשעו בהקמת מ דינה . ' הדברים כדרבנות לא יכלו להשפיע על עמדתם של אנשי דעה קדומה ואינטרסים מיוחדים . במאמר אחר ' ) עלייה בריאה ובלתי בריאה ( ' כבר הסביר ז'בוטינסקי ביחס לעלייתם של תיירים ( זו שאינה נראית רצויה לאנשי השמאל ואנשי הסוכנות , המקבלים בשתיקה כהודאה , אם לא ביותר מזה , את שיטת ציד התיירים , ( שדווקא התיירים הללו הם בגדר העולים ' הבריאים , ' שבאים לנסות את כוחם להשתקע , אינם נופלים למעמסה על הציבור , ואם אין הם מצליחים בניסיונם , חוזרים הם בהם , ושוב שלא על חשבון הציבור . ברם את הקו הרשמי ייצג הפרשן המפא"יי ( אותו זמן עדיין לא היו דוברים רשמיים באופנה , ( העיתונאי קל העט לופבאן , שקרא להפגנה ' ) הפועל הצעיר ( 1933 . 12 . 15 , ' 'פרובוקאציה ריביזיוניסטית בתל אביב . ' כמאבד עשתונות קבע ש'טרם הפרנו את בריתנו עם אנגליה , ' ואם כך 'אין דבר אווילי מזה , גם מבחינה מדינית וגם מבחינה עובדתית , מאשר לקשר את הפרובוקאציה הריביזיוניסטית הזאת עם התמרמרות העם היהודי נגד גזירות העלייה וציד התיירים , ' והרי 'הריביזיוניסטים לא היו מעולם שותפים להרגשות העם . ' לופבאן לא הסביר מה ערכה של התמרמרות העם שאין לה ביטוי כלפי חוץ , שום ביטוי , ברם דיבר ב'זוהמת הפרובוקאציה' ובהקשיית 'מילחמת ה ציונות על זכויות העם . ' אימתו גדולה ואיומו גדול : ' כך התחילו בזריקת אבנים לתוך חלונות הצירות ה בריטית בווארשה , והם המשיכו בהפגנה פרובוקאציו נית בתל אביב , ועוד ידם נטויה להשחית ולהכשיל ול הדיח את היישוב למדחפות ולאסונות , אשר ישלם בעדם בחלבו ובדמו ובענייניו החיוניים של העם . ' וכיוון שחש , שעמדתו האינסטינקטיבית של העם שונה מן הקצה אל הקצה , בא וטען : 'אבל מה יעשה "הבן" הזה ולא יחטא - אם הוא נמצא מוגן ומובטח תחת כנפי חסותו של היישוב הבעל ביתי , הזקוק לו ככלי שרת ב מילחמתו המעמדית נגד תנועת הפועלים , ואיננו מרפה ממנו גם שעה שהוא ממיט עליו קלון אחרי קלון ופשע אחרי פשע . ' לופבאן אף לא היה מרוצה מתגובת עיריית תל אביב , ותמה מדוע דובר בה ב'מעשה פראות לא תרבותי , ' ולא כסיגנונו שלו העדוף 'פרובוקאציה זדונית' . : 185 אותה תגובה של עיריית תל אביב כלל לא היתה לתחם של אלה שראו בהפגנה מיבצע פוליטי מדרגת חשיבות גדולה , וציפו לגילוי סולידאריות אף מ מוסדות רשמיים . מן המיפלגות כולן לא העזו לגלות עמדה חיובית להפגנה , ואף כרוז הוועד הלאומי נתקבל ללא תגובה — חוץ מתגובתם של קומץ אנשי פועלי ציון שמאל , שדווקא הם ראו בו התרפסות 'מה יפית' בפני השליט . 386 ( 385 ונגד אישי העירייה טען , ש'הם לא יודעים טי רצח את ארלוזורוב , והם לא יודעים מי ערך את מערכת הדמים הפרו בוקאציונית בשבת שעברה בתל אביב . ' לופבאן 'ידע . ' את המפ גינים קרא 'כנופיה מופקרת / ואת כוונתם 'שטנית . ' וכרך שם בדבריו את משיחי השקר שבתי צבי ויעקב פראנק . ( 386 עי' 'חזית העם . 1933 . 12 . 25 , ' בן אפריים , ציר פועלי ציון שמאל טען במושב השני של ועידת ה'הסתדרות : ' הדברים הגיעו לידי כך , שהממשלה מעיזה להזמין את ה'הסתדרוח '
|
|