יג .סערה מסייעת, טייפון, איבאקואציה

עמוד:112

רוצים לנהוגאיותה . ואולם ה"אנטישמיות של בני-אדם * mtm , " ייש נאה מדעת ליהודי / הרצון להשפילו ולגרומ לו יסורים , הריהי מעין ? טייפון : " זעזוע אטמוספרי בלא שוט גיוון . את הטייפון , למדות כל " הרצון לכך , אי אפשר להפוך לדוח , שגושבת בכיוון הרצוי . הטייפיון מסתובב מסביב לעצמו ויש בכוחו רק להטביע בלבד . התופעה של האנטישמיות מדעת מורכבת , כפי הנראה , לא רק ממומנטים שלילייט ( רצון להפטיר מן היהודים וכדומה : ( בה ממלא תפקיד עצום ואפילו ראשי גפ איזה מומנט חיובי של שנאה אמוצ . יונאלית , שהוא זקוק , גפי הנראה , לסיפוק הולך . וחוזר . כל זד" מתייחס אל הפסיכולוגיה המייחדת של perversity ( שחיתות , ( שאנו בעלי הפסיכולוגיה השכיחה יותר , יכולים לדון עליה רק בדרך השערה או בדרך ההיקש . למשל : מד א . אינו אוהב את שופנהויאר , ולפיכך אינו קורא אותו מחדש אף פע . ם , ואף בספרייתו אץ למצוא את ספריו של פילוסוף זה . ואולט יש לו ידיד , מר ב ,. ש"שונא את שופנהויאר ב'אופן חיובי ופעיל , " ולפיכך הוא מחפש בכל יום ראשון בשבוע בהאין סוף של Wille und Vorstellung" ( רצון וציור ) איזה מקום , " שיוכל להטפל אליו ואחר גך הוא בא אל מר א . ושופך לפניו את כל חמותו : "לא ,. צייר נא רק לעצמך ... " היוצא מזה , שאילו היו מציעים למר ב ,. שימכור את הספר השנוא ועליו למוכר ספרים וישכח אותו , הרי הצעה גזו לא היתה לוקחת את לבו כלל . באותה אדישות ממש מתיחםים האנטישמיים העיקרוניים בעלי ההכרה אל הגשמתה של הציוניות , זוהי עובדה ידועה לכל , שצוינה זה כבר , שאי אפושר לעורר את התעינינותמ לא רק , בבעיות החיוביות והקונסטרוקטיביות של הציוניות , אלא אף הצד השלילי של התנועה , כלומר , יציאת היהודים בפועל מארצות הגולה , מעניינת אותט מ . עט מאד . אנטישמ , י אמוציונאלי אמתי צועק ברצון : "ז'ידים לארץ ישראל , " ! ואולם גשבארץ ישראל הורגים יהודים , הרי הוא , שמח

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר