ג. למה אין אנו רוצים בגולה

עמוד:28

כעין מסע — על פגי ארבעים ארצות ואדבעיט — % < $ at מגיון אי ^ י ציון — עוותי את דינו של עמי : העמ & תי על שכמי במעט את כל האחריות לגיטו , לכלכלה המסורסת ; להתנכרות אל הסביבה הנוצרית . כשאדם רוצה לתת "סכימה / ' אין הוא יכול להמנע מעיוות דין שבזה , W & שיש עוד צד אחד במטבע זו — ספר הדורות המלא זוועה וחרפה , המספר על אכזריותו ושפלותו של העולם "האר . "" אבל אני מאמין — ואני מתגאה באמונתי זו — שהשורש העיקרי של האמת ההיסטורית נעוץ בכל זאת בסכימה שלי : מאמין אני ( ואני מתגאה באמונתי זיו ) , שביסיוד עינויינו בני אלפיים השינה מונח הסירוב להכנע , אילו נכנענו ונטמענו , כמו שנטמעו ללא שיור "גזעים '' אחרים ללא מספר , הרי לא היה לתלינים גם את מי לענות . כמו כן אין אני שוכח גם את הקפיצים "השליליים" של התנועה הציונית — את האנטישמיות , הפוגרומים , הנישול הכלכלי . מודה א 1 י בכל חשיבותם ! מכיר אגי , שבתנודות של הלחץ מצד הגורמים האלה , בעלייתו ובירידתו , תלויות גם התנודות בעוצם "הרעב להגירה" בין ההמונים היהודיים , ו"הרעב להגירה" הוא' כמובן , נימוק חשוב , משכינע ומוחש לטובת המדינה היהודית . כל זו . הוא תשוב עד כדי כך , שאני אקדיש עכשו , מתוך כנות אמונים , פרק מיוחד לגורמים 1 השליליים דוקא של התנועה : אקדיש ברצון רב , משום שעכשיו דוקא התנהל ויכוח חריף , החל מפיולין — ויש לשער , שהויכוח יתגלגל הלאה ויגיע למרחקים , למערב ולמזרח — בשאלה , אם אין הגורמים האלה , כלומר — יהצוירות השונות של הנישול , הסבה העיקרית , או אפילו הסבה היחידה של הציונות . בפדק הזה רציתי להדגיש , שאין הדבר כן : שביסוד הציונות מונח הסירוב העקשני שלנו — יותר נכון , אי הכשרון האורגני שלנו — להשלים באופן קיבוצי ומתמיד עם כל סביבה סוציאלית שהיא , מחוץ לאותה הסביבה הסוציאלית , אשד ניצור אותה בעצמנו במדינתנו אנו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר