פרק כ דרישות המלחמה של עם ישראל

עמוד:215

נימוקים אחרים ' ( הניתנת להתגשם למעשה ; ואפשר להוכיח זאת בלי כל קושי . ד- תקנון השריון . אילו קרה נס , והבעיה היהודית היתה נעלמת לגמרי מעל פני אירופה — עדיין היו צריכים לעבור דורות אחדים עד שהיה קם שיווי זכויות אמתי בין בני הלאומים השונים , היושבים בטריטוריה אחת . היה זמן , כשהבריות האמינו בתום לבב , כי אפשר "להבטיח" את השויון הזה כל צרכו , בכל אתר ואתר , בתכלית הפשטות — ע * י מה שיציינו את השויון במסמך חוקי . גם כיום ישנם מדינאים , המעמידים פנים כאילו הם מאמינים בדבר . אבל שום אדם מבוגר השפוי בדעתו לא יוכל לשתף את עצמו באופטימיות שכזו בכל הנוגע לאירופה המזרחית או המרכזית . האזור הזה אינו נמנה על השטחים , שבהם עלולים הנסים הללו להתרחש , אלא אם יימצא שם גורם , העומד על המשמר תמיד , שיכריח להנהיג את השויון , בהשתמשו בכח כפיה שאין לעמוד בפניו . יהיה צורך לבטל את רבוינותן הבלתי מוגבלת של האומות , לכל הפחות — באירופה , אם יש תקוה לאחרית הציביליזאציה . דומה , שהמדינאים מתחילים בהדרגה להבין זאת , וההתנגדות לדעה זו היא כיוט פחותה בהרבה , מכפי שאפשר היה לחכות ! אע '' פ שי & כן מאד , כי בשעה שיגשו להגשים את העיקרון הזה למעשה , יהיה זןיחס אחר לגמרי . ובכל זאת מוסיפה עדיין לקנן ברוב המוחות האשליה המתאימה לתינוקות של בית רבן , כי רק בענינים בינלאומיים יש צורך לצמצם את הרבונות ע"י סייגים מסויימים ! ואילו הרבונות " הפנימית" של המדינה יכולה להשאר ללא כל סייגים והגבלות , מבלי שהדבר יסכן את שכנותיה באיזו מדה שהיא . אם נתרגם את ההנחה הזאת לשפת הנסיון , הרי פירושו של דבר , שכל זמן שהטיפו לנאציזם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר