פרק יא האבקואציה של חורבה

עמוד:101

להכשירם ולרשום אותם בתור מועמדים לאבקואציה , עוד לסני שתוצע איזו תכנית של ממש להצלת השארית . אבל הדברים האלון אירעו בשנת 11936 אלה היו ימים של ג ן י ע ד ן לעומת ימינו אלה . יתרונה הגדול של המלה "אבקואציה" — במה שהיא מכילה רמז להסדר מאורגן . שום מונח אחר אינו מבטא את הסגולה החשובה הזאת : המלה "הגירה" התפרשה תמיד כדבר מה בלתי מסודר ומבוהל ( חוץ מן המקרה , כשמפסיקים אותה לגמרי ) " * יציאת מצרים * מזכיריו בהכרח את סיוט הבלהות של האויב הרודף , וכמעט תמיד כרוכה בה סכנה מרובה , כי אלמלא הנס שקרה , הרי לא הרשעים בלבד , אלא גם חלק מן הצדיקים היו טובעים בים . המונח "אבקואציה / ' בתקופות המודרניות ותחת שלטונן של ממשלות הגונות , היה קשור תמיד בראית הנולד ובתיכון תכניות מדוקדקות , מתוך תשומת לב מרובה ! וגם בסידורם ההוגן של ההמונים בסיום המסע . אין המחבר מוותר על שום מונח מן המונחים האחרים , אבל הוא מעדיף את ה"אבקואציה . " אבקואציה המונית היא התרופה היחידה לסרטן השואה היהודית . יתכן , שהגשמתה היא קשה ודורשת מאמצים על אנושיים » יתכן' שתעלה בהוצאות מרובות עד כדי אכזריות ) אבל מכיון שזוהי הדרך היחידה שבה אפשר לחציל את אירופה ולמנוע אותה מלהגרף שנית לתוך קטסטרופה , הרי יצטרכו לקבל על עצמם גם את הקשיים וגם את ההוצאות : לאחר שיתגלה , כמובן , שהניתוח הזה , עם כל הקשיים הגדולים שבו , הוא נוח וזול לאין ערוך ממלחמה מודרנית » וחוץ מזה , הרי הוא בבחינת השקעה העתידה להכניס רווחים , מה שאי אפשר להגיד בשום פנים על המלחמה . מה יהא מספר היהודים הטעונים "אבקואציה" ז השאלה היא השובה , אבל אין אפשרות לענות עליה . ראשית כל' הרי רק האלקים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר