פרק כ דרישות המלחמה של עם ישראל

עמוד:210

לטבעי . אם תבוא פניה ליהודים , שימלאו את תפקידם בסכסוך' הרי פניה זו עלולה לעשות רושם מוסרי גדול ! היא תעורר תרעומת , אם תבוא ממקור בריטי או צרפתי : אבל אם תבוא ממקור יהודי טהור , יהיה היחס אליה אחר לגמרי . סוף סוף , הרי הטראגדיה של הוית גולה א נה משוללת גם אי אלו צדדים חיוביים ! אין בהם כדי לפצות בעד האסון בכללו , אבל לעתים היא הופכת למקור ברכה . אבל הנימוק הרציני ביותר לטובת ארמיה יהודית , שיש להעדיפה על יחידות יהודיות הנלחמות תחת דגלים אחרים , היא — שאלת המספרים והתרוממות הרוח . זה יותר מ 25 שנים , שהמחבר עוסק מתוך קשיות עורף בטיפוח הסגולה , שאחדים אוהבים לכנותה בשם "מיליטאריזם יהודי ! " ממילא הוא נמצא במגע קרוב עם אותו הטיפוס של הנוער הישראלי , המסוגל להענות מתוך נכונות נפשית לקול החצוצרה ( כיום שייכים למעשה לטיפוס הזה כל הגברים הצעירים שבאומה : ( והוא יכול להגיד מתוך בטחון גמור , שהקריאה להתגייס לגדודים יהודיים תחת דגלן של בנות הברית תמשוך אלפים < אבל רחובות שלמים צפופי אוכלוסים יתרוקנו לגמרי , כשינהרו המוני יושביהם , מתוך בהילות וקדחתנות , אל שורות הארמיה היהודית . ג . המפקדה האזרחית העליונה . ח » חבר נמנע מלהשתמש במונח ,, ממשלד . יהודית , * ' משוט שו ( וא נזהר מלסבך את נימוקיו ע"י מתן אמתלה לסילופים ולאי הבנר rnrr " ! . שהמחבר פוטח על המונח הזה , הרי נוצר ממילא הכרח דחוף מאד למצוא איזה תחליף של מונח . העלול להשמע כמליצי וכמלאכותי כאהד . לאמתו של דבר' אין כאן מקום לשום אי הבנה . שום אדם השפוי בדעתו לא ידמה בנפשו , כי "ממשלה" מסוג זה תקבל את הזכות , או אפילו שיעלה על דעתה לתבוע לעצמה את הזכות , לתת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר