נגד התבוללות אדומה

עמוד:292

נגד התבוללות אדומה בהשפעתם של המהלכים החדשים המביאים להסתאבות הציונות ולבגידתו של הנוער האידיאליסטי שלה , גברו בבית '' ר בפולין ובארצות אחרות , ובייחוד בארץ ישראל הנטיות להסתייג הסתייגות מוחלטת מן המגמות החדשות . בית"ר בארץ ישראל יצאה מתחילתה במילחמת חרמה נגד המופ"סים ( מיפלגת פועלים סוציאליסטים , אלה הקומוניסטים , ( שעמדו מחוץ למחנה והיו אחראים לפעולה אנטי ציונית , לירידת אנשי ' גדוד העבודה ע" ש טרומפלדור' ואחרים 'למולדת הפרוליטאריוף רוסיה , ולליבוי שינאה מצד הער בים . בית '' ר בארץ ישראל המשיבה להתנהל בכי וון האנטי קוסמופוליטי קומוניסטי וכנגד ההת בוללות האדומה . ב'דואר היומי ( 1930 . 10 . 21 ) פירסם אחימאיר ' מיכתב לנוער הציוני / שהיה בו כדי לזעזע : ' כשיבוא משיח צדקנו , אז כולנו נעבור על גשר הנייר , אבל כל עוד שהמשיח לא בא , עולה דרך הגאולה לא על גבי גשר נייר , אלא על גבי גשר ברזל ... בתנועת השיחרור אין ערך לרוב , אין ערך לדומן אדם , אין ערך לעדר . יש ערך רק למיעוט , רק לאקטיביים , רק לצעירים ... אתה הנוער הארץ ישראלי אכול שתי המחלות - המחלה האחת היא מחלת האדמת , שביטויה הכי חריף הוא המופסיציסמוס , והמחלה השנייה ... סנוביסמוס , שביטויה הכי מסוכן הוא הנסיעה לחוץ לארץ ... לכול אידיאל ואידיאל יש אל אחד , אל קנא ונוקם ... אם תדע לגרש מהמיקדש את עושי הביזנס באידיאל הציוני ... זוהמת אידיאלים זרים ... אז ייתג שם האידיאל הלאומי' . « היו דבריו מכוונים בייחוד כלפי 'השומר הצעיר , ' שעדיין השתדלה לשמור על מעמדה בקרב הנו ש'אין להסיח דעת מהיסוד הציוני המונח ב השומר הצעיר . ' הסתדרות זו מכירה בפרוגראמת באזל ועובדת בשביל הגש מתה ' . ' ההנהלה הציונית מקווה , שמנהיגי 'השומר הצעיר * יקציעו בתוכנית החינוך שלהם יותר מקום לרעיונות ציוניים יסודיים . שיטת חינוך שאינה משרישה בדור הצעיר את יצר האחדות עם כל אלה החוגים , אשר עובדים לטובת ביניין ארץ ישראל תהא מגמתם הפוליטית והחברתית מה שתהיה , שיטה כזו אינה בעלת ערך ציוני . ' ( 167 טד לאמצע שנות העשרים ראו ב'השומר הצעיר' הסתד רות צופית ציונית , ללא ציביון מעמדי מיוחד . בדרך החינוך הכללי נתנהלו פעולותיה בקנניה הנפוצים טל פני כל פולין . ' השומר הצעיר' היתה נתמכת כל השנים תמיכה מוסרית וחומרית גדולה מטעם ההסתדרות הציונית , ורק בשנת 1950 ורק בגאליציה המערבית נתעורר הדיר יצחק שווארצבארד לטרטר על כך ותבע את 'השומר הצעיר' למישפט ציוני . הדטה המקובלת היא , שתחילתה של 'השומר הצטיר' בציונות צרופה , וכך נתפרשו גילגוליה המאוחרים כבגידה — כך אף בעיתונוח ביתיר ( י . כרוסט ב'תל חי / וארשה . ( דעה זו נכונה בדרך כלל , ובייחוד ביחס לפולין הקונגריסאית . עם זאת ראוי להזכיר , שכבר בימיה הראשונים של 'השומר הצעיר' ( כגון בכנסיית השומרים האקאדימיים , טארנוב , ( 1919 הושמטו דעות סוציאליסטיות קיצוניות , ובעליהן חזרו אליהן , ואף פיתחו אותן , תוך השנים הקרובות . נביא דברים מהכנסייה הנ'ל על התחייה הסוציאלית / 'נילחם פה וראש נגד הקאפיטאליות השנואה . בזה לא יאבד מאתנו האופי העברי והארצישראלי , אבל אם לעח עתה נעתיק את ה'קלאסנקאמף' לזמן שנבוא ארצה / ישראל , / אז ניתן לאליל קרן את היכולת שיעביר לו את קיניינו ומניינו הנתעב מהגולה לארץ ישראל , שיכבוש אותה ובעזרת פיגיונ אנגלים יפר תנועת הסוציאליים . דור קו קו אנחנו , ולא דור פשרות . ' עי' 'השומר / לבוב , א , אלול תרע '' ט . ( 168 וטכשיו בכרך כתביו 'המהפיכה הציונית / טמ' 42 ואילך . בגילגוליה המרובים עשתה הסתדרות 'השומר הצעיר' גדולות הן בתחום הציוני החיובי , והן בתחום ההרחקה של המוני נוער בגולה מן הציונות , כשם שלצד הצלחותיה המשקיות בארץ ישראל גילתה כאן קווי פעולה מדינית , בסיסמאות של מהפיכה עולמית , מילחמת מעמדות עקבית בעולם ובארץ ישראל , נטיית חסד להשקפות הבולשביות ואפילו על חשבונו של הלאום העברי , התנגדות למילתמה למען עבודה עברית , ואחר כך - מילחמה למען דו לאומיות , מועצה מחוקקת , פידיראציה ערבית , וכיו '' ב . " אנשי 'השומר הצעיר' היו בקובעי זכות עלייתם של הבית"רים לארץ . אנשי 'השומר הצעיר' היו במתקיפי קנני בית"ר , ואפילו באזכרות ליוסף תרומפלדור , בי' א באדר תר'ץ , כגון בביאליסטוק , בגראייבו ובעוד מקומות הרבה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר