|
עמוד:257
רישומי קלף גרידא . פעילות מאוחדת ומאורגנת של האיסלאם בקנה מידת בינלאומי היא עדיין בבחינת פטפוט , שאינו ניתן להגשמה ויישאר בבחינת פטפוט עוד לאורך ימים , חרף עזרתם של המסיתים הסובייטים והאנגלים . אך למי נחוצה פעילות מאוחדת ומאורגנת ? נחוצה הצתה ; לשם כך , בין השאר , דבר מועיל הוא לערוך מפעם לפעם מפגני זיקוקין די נור גדולים ומרוכזים מתוך תקווה , שהניצוצות יינשאו ברוח לכל עבר . הפעם נבחר מסגד עומאר כמקום לעריכת הזיקוקין די נור . על שום מה מציתים הסובייטים את האיסלאם — דבר זה ברור לכל ; יתירה מזו : מנקודת מבטם של הבולשוויקים , ההיגיון שבמזימה ברור ואין חולקין על כך.- לפניהם משימה פשוטה אחת — להחליש את אירופה , — ואילו כוונתם של המציתים האנגלים מורכבת ומסובכת הרבה יותר . מטרתם נושאת אופי פאטריוטי : להציל את ההגמוניה הבריטית במזרח . לשם כך על אנגליה להזדהות עם הקנאות המוסלמית . יש לעורר את כל הדרווישים ואת כל כוחות השחור בבאזארים להגנת עיקרי הדת הישנים : הפאטריאר כאליות , כליאת האשת בבית , התרבוש , העבייה , בקיצור , כל מה שהתיירים האנגלים קוראים " ) picturesque ציורי ; ( " נגד חידושים , נגד השכלה מערבית וסדרי שלטון מערביים ; וצריך שתורגש בעבודה תרבותית נעלה זו ידה של אנגליה : או אז ידבקו הדרווישים , שואבי המים והיחפנים , לאחר שינצחו את קמאל ואת אמאנולה ושאר יצירי מערב באנגליה לנצח או לאורך ימים . רק בעיניו של עיוור עשוי חישוב זה להיראות כחישוב "פאטריוטי . " אנו , תושבי רוסיה בשכבר הימים , ראינו איך מסתיים באין מנוס המשחק החתר ני — פרי האינסטינקטים של ה"מאה השחורה : " י ראינו איך הביאה תנועת " זובאטוב" ל 9 בינואר . , 1905 ואיך "נשתפכו" לפתע בולשוויקים מתוך בתי התה של "ברית העם הרוסי . " "ובנפצו את הכלוב , אכל את המורה . " על סמך פירוש מילולי של הקוראן מתוכננת הקנוניה להתבצע ausgerechnet ברבע השני של המאה חסרת האמונה , האופיינית לאותו עיוורון עצמי טיפוסי , שממנו סובלת החברה האנגלית ה"גבוהה" בעלת האחוזות והמקומות הנידחים . וכידוע , היא זו הנותנת את הטון גם ב"סיטי" וגם בקרב פשוטי 1 ה"מאה השחורה" הוא כינוי שניתן לכוחות הריאקציה ברוסיה הצארית , לאומנים קנאים , חסידי הצאר והכנסייה , אנטישמים מושבעים , שנתאגדו לקבוצה מיליטאנטית תחת שמות שונים , ביניהם "ברית העם הרוסי 2 . " בדיוק ( גרמנית 3 . ( צומת הפינאנסים בלב לונדון .
|
|