המיפקד

עמוד:247

גנבים והחלו לשדוד את ביתו , תוך שאחד מהם יושב באותה שעה ליד הפסנתר ומתחיל מנגן את המארסלייזה ; ואילו הפאטריוט התייצב למצב " דום" והניח לגנבים להוציא את כל כלי הבית שלו . אתכבד להודיע , כי האיש הזה פעל לא כמו פאטריוט , אלא כמו גולם . המארסלייזה היא הימנון המולדת והחירות כאשר מנגנים אותה לשם מטרות פאטריוטיות ושחרור ; אבל אם משתמשים בה לשם שוד , הרי אז גם המארסלייזה איננה אלא אונאה . קל מאוד לפרק כל מעשה נבלה ל"גורמים , " שכולם , מלבד האחרון שבהם , אין בהם אף שמץ של נבלה . אם אני רוצה לפוצץ את ביתך על ידי אבק שריפה , הרי גם את זה אפשר לפרק לכמת גורמי תמימות בהחלט . גפרית היא דבר תמים , כמו כן המלחת , והפחם עוד תמים מהם . למה אין לתת לאדם פחם , או מלחת או גפרית ? משום שאתה יודע , במקרה דנן , שאני רוצה להכין מן החומרים האלה אבק שריפה ולפוצץ בית , ודווקא את ביתך שלך . אפשר ונחזץ להגיש לשכן סכין לצורך אכילה , אבל להגיש לו את הסכין לשם רצח — אסור . גם בזה , שאדם כורה בעצם ידיו בור , אין שום דבר מגונה — אם נועד הבור הזה לנטיעת עץ תפוח . אבל אם ניטע העץ כדי לשמש עץ תלייה , שעליו רוצים לתלות אותך , אל תהיה כסיל ואל תכרה לעצמך בור . אגב , אין לך דבר קל יותר מאשר לבטל את המיפקד : אם הרבה אלפי בני אדם יסרבו לי'היפקד , " הרי יאבד המיפקד את כל תוקפו ולא ניתן יהיה להסתמר עליי . אמנם , אומרים , כי על כך מתחייב הסרבן בעונש כדי שלושה חודשי מאסר ; אבל כל יהודי בארץ ישראל ישלם במחיר יקר הרבה יותר , אם יעבור המיפקד ב"הצלחה . "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר