|
עמוד:67
שה"חברים המבוגרים" בעצמם יבינו כל זאת , ושבראש ה"קן" המקומי של ברית טרומפלדור ייבחר תמיד דווקא האדם המתאים , ולא סתם אחד הטוען ל"שלטון" — לא הייתי מייעץ לסמוך על כך . אני עצמי משתייך לדור " מבוגר" מאוד ויודע את ערכו . שלושה רבעים מן ההורים אינם מתאימים לשמש בתפקיד של מחנכים ; ועוד פחות מזה אאמין בחושם הפדאגוגי של סתם "חברים מבוגרים . " גם את כשרונותיהם הצבאיים של ה"חברים המבוגרים" אין לראות בבחינת כלל שאין לו יוצא מן הכלל . מובן , שגם עתה , כשכל התפקידים נמצאים בידיה של ברית טרומפלדור עצמה , אפשר תמיד להצביע על מחנך גרוע או מפקד גרוע , העומדים בראשו של סניף זה או אחר . אין מנוס ממקרים כאלה בראשית העבודה . אולם בהדרגה תיווצר בתוך בית"ר היירארכיה מסוננת של אנשים שנבחרו על סמך כשירות לתפקיד — אם רק יהיה לנו מאגר של בני אדם החיים בעיקר למען ברית טרומפלדור ולמען ענייניה . והרי לפניכם תכנית אחרת , שאינה מרחיקה לכת כל כך : להגביל את משך השהות בבית"ר על ידי קביעת גיל מסויים , נאמר , עד . 21 לאחריו יוצא החבר מן ההרכב הפעיל של בית"ר , עובר לעתודה , ואת פעילותו הוא מעתיק לתחום העבודה הרוויזיוניסטית בלבד . לטובת תכנית זו יש נימוקים בעלי משקל שאי אפשר לכפור בהם . אי אפשר , למשל , להכחיש , שאם אכן נגזר על הרוויזיוניזם למלא דווקא תפקיד של מפלגה פוליטית , הרי יהא הוא זקוק מאוד לאנשים בגילים — , 25—20 אנשים , שיעמדו לרשות התנועה תמיד ולא רק בימים שהם חופשים מפעולה בברית טרומפלדור . בקשר לכך נשמעות לפעמים תלונות , שברית טרומפלדור " נוטלת את חיוניותו" של הרוויזיוניזם . ואף זאת , לפעמים מתגלה תופעה כזאת , שרוויזיוניסט , שאינו שבע רצון משום מה מן הסניף המקומי , "פורש" לברית טרומפלדור ומשתדל לסדר לעצמו שם נסיכות נפרדת , וכן הלאה . כל זה משכנע , אך ישנם גם נימוקים בעלי משקל נגד נקודת מבט זו . הנימוק העיקרי שבהם הוא , שחיי ברית טרומפלדור הם הרבה יותר תוססי פעילות מחייו של הרוויזיוניזם המדיני . אני מאמין , שהבדל זה הוא זמני . הוא נגרם על ידי כך , שהרוויזיוניזם ראה עצמו עת ארוכה בחזקת "מפלגה אופוזיציונית צרופה" והתרחק מבעיות מעשיות . אני מקווה , שבקרוב ישתנה כל זה , וחייו של ה"סניף" הרוויזיוניסטי יתמלא בהדרגה בעבודה כלכלית , תרבותית ופוליטית . אך בינתיים , היום , זה עוד איננו . לכן מה הטעם להוציא היום מברית טרומפלדור אדם בגיל , 22 שבה עליו להתייצב לעבודה , להשתתף במסעות , להשלים את לימוד העברית ואחר להעבירו לסניף הארגון המקומי , מקום שבו , בינתיים , אולי , אין לו משימה יום יומית . או
|
|