מבוא

עמוד:6

שישית , לשם מילוי יעוד זה יש צורך ב"מעבדה חברתית חדשה , אך בל עוד לא בא עמנו אל המנוחה ואל הנחלה נ /< רץ-אבותיו , וכל עוד מתנכלים לו אויביו מסביב , ובל-כולו שרוי הוא במלחמה ונאבק על עצם קיומו , לא כשרה השעה לעריכת הניסויים החברתיים לתיקון עולם במלכות שדי . עוד היום גדול והדרך אל השיא רבה - עד שיגולו לפנינו אופקי-חירות-ובטחון למרחקים . שביעית , כל ימיו לא היה זיבוטינסקי שומר-מצוות , אך עוד בנעוריו עמד הוא על כוחה של האמונה , ולימים נשתכנע , שאמונת ישראל עשויה ליהפך לכוח-מניע רב-תנופה . מן ההיסטוריה היהודית הוא למד , כי אין להפריד בין דת ישראל ללאומיות העברית , וכי הן אחוזות זו בזו כפתילה בשלהבת . בסוף ימיו רקם זיבוטינסקי את חלום המדינה , הבנויה על יסודות האמונה היהודית על מוסריותה , רוחב דעתה , קסמה ותכונתה העמוקה . אותה ביקש להשריש בין תלמידיו בדרכי-נועם , מתוך חירות ומשיכת-לב , לא בכפייה ולא מתוך קנאות . זו עדיין אחת הבעיות הנוקבות העומדות על סדר יומה של מדינת-ישראל . בפרקי הספר שלפניו יתלווה הקורא לנתיבות חייו הסוערים של אחד האישים הדגולים ורבי-ההשראה בתולדות ישראל . י , נ .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר