|
עמוד:8
אחרים , כולל אלה של המורה , אינה יוצרת אצל הילד מבנים חדשים . עיקרון מהותי זה , שפורש לעתים כה קרובות שלא כהלכה , הובן היטב על-ידי המחברים של הספר הזה ויש לשבחם על התובנה שלהם . אין ספק שכרך כזה יסייע לתיקון מספר טעויות יסודיות ולפתיחת דרך להגשמתה של פרקטיקה פדגוגית פעילה באמת , במקום לשמור , מבעד למסווה של שפה חדשה , על הטעויות של התיאוריה החינוכית הקלאסית , המצמצמת את תפקיד הלומד להתבוננות ולהקשבה במקום שיפעל בעצמו , או ( וזה בעצם אותו הדבר ) המחליפה עצמים במוצגים אור קוליים בלי לשים לב לתפקיד היסודי של המניפולציה הספונטנית . זיאן פיאז'ה
|
|