תוכן

עמוד:13b

פרק נ"א 15 1 הצורך לשלול את התארים מה' כדי להימנע מסתירות גלויות פרק נ"ב 18 1 חמשת סוגי התארים החיוביים : הגדרה , חלק של הגדרה , איכות , יחס , פעולה פרק נ"נ 124 משלי הנביאים נתנו מקום לאמונה בתארים ; אין לה' שום תואר עצמות , ואין לייחס לו אלא תוארי פעולה פרק נ"ר 130 ביאור בקשותיו של משה מאת ה': השגת עצמות ה' וידיעת תאריו , ותשובות ה'; רק בדרך אלגוריה מייחסים לו תוארי - פעולות ידועים , אשר אצל האדם הן תוצאה מהתפעלות הנפש פרק נ"ה 135 צריך לשלול לגבי מה' כל דבר המחייב גשמות , היפעלות ושינוי , העדר או דמיון לדבר מן הברואים פרק נ"ו 137 מהות הדמיון ; דחיית " תוארי העצמות " פרק נ"ז 139 " על התארים , עמוק יותר ממה שקדם": אין לקבל כתוארי ה' אפילו את המציאות , האחדות והנצחיות ; תורת תוארי השלילה פרק נ"ח 142 " עמוק יותר ממה שקדם": עוד כתורת תוארי השלילה פרק נ"ט 147 ככל אשר מרבים לקבל תארים שליליים , מתקרבים יותר להכרת ה'. התארים החיוביים סופם לגרום לאדם שייחס לה' חסרונות פרק ס' 152 משלים כדי להסביר יותר את הצורך לייחס לה' תארים שליליים . סכנת התארים החיוביים שסופם לעשות את ה' לדבר שבדמיון בלבד , או ללא - נמצא פרק ס"א 155 כל שמות ה' הנמצאים בתנ"ך נגזרים מפעולות ה', למעט שם הוי"ה פרק ס"ב 159 על שם הוי"ה , שם כן י"ב אותיות ושם בן מ"ב אותיות פרק ס"ג 161 על שמות האל : " אהיה אשר אהיה", " יה", " שדי", " חסין", " צור " פרק ס"ד 165 פירוש המלים " שם " ו"כבוד "

הוצאת הספרים של אוניברסיטת ת"א על שם חיים רובין


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר