סדר הקרבנות

עמוד:156

הללוהו בתף ומחול, הללוהו במנים ועגב: הללוהו בצלצלי שמע, הללוהו בצלצלי תרועה: חזן כל הנשמה תהלל יה הללויה: כל הנשמה תהלל יה הללויה: פסוקי סיום ספרי תהלים ברוך יהוה לעולם, אמן ואמן. תהלים פט, נג ברוך יהוה מציון, שכן ירושלם, הללויה. תהלים קלה, כא ברוך יהוה אלהים אלהי ישראל, עשה נפלאות לבדו. תהלים עב, יח-יט חזן וברוך שם כבודו לעולם, וימלא כבודו את כל הארץ, אמן ואמן. ברכת דוד עמידה ויברך דויד את יהוה לעיני כל הקהל, ויאמר דויד דברי-הימים א כט, י-יג ברוך אתה יהוה אלהי ישראל אבינו מעולם ועד עולם: לך יהוה הגדלה במנים: חלילים. צלצלי שמע: מצילתיים. צלצלי תרועה: חצוצרות. פסוקי סיום ספרי תהלים: ספר תהלים מורכב מחמישה ספרים, ובסוף כל אחד מהם [מזמורים מא, עב, פט, קו, קנ] דברי חתימה חגיגיים. מאז ימי הביניים נהגו לצרף לאחר אמירת המזמורים המסיימים את ספר תהלים גם כמה מחתימותיהם של שאר הספרים [מזמורים עב, פט [ואולי נאמרו במקור גם חתימות נוספות[], כדי לתת ביטוי לכל חלקיו של הספר. לכאורה צריך היה להמשיך כעת באמירת הברכה החותמת את "פסוקי דזמרה", אך עם הזמן נוספו לפניה קטעי שבח מקראיים נוספים, כמפורט להלן [ברכת דוד, תפילת הלויים בימי נחמיה ושירת הים]. ברכת דוד: אלה הם דברי דוד בסוף ימיו, במעמד שבו מסר לשלמה בנו את כל מה שהכין לבניית המקדש. אמירת קטע זה בתפילה ידועה מאז ימי הגאונים. הפסוק האחרון, "ועתה אלהינו מודים אנחנו לך ומהללים לשם תפארתך", מתקשר בבירור אל התהילה שב"פסוקי דזמרה".

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר