|
עמוד:62
ישיבה מזמור שיר ליום השבת: תהלים צב טוב להדות ליהוה, ולזמר לשמך עליון: להגיד בבקר חסדך, ואמונתך בלילות: עלי עשור ועלי נבל, עלי הגיון בכנור: כי שמחתני יהוה בפעלך, במעשי ידיך ארנן: מה גדלו מעשיך יהוה, מאד עמקו מחשבתיך: איש בער לא ידע, וכסיל לא יבין את זאת: בפרח רשעים כמו עשב ויציצו כל פעלי און, להשמדם עדי עד: ואתה מרום לעלם יהוה: כי הנה איביך יהוה כי הנה איביך יאבדו, יתפרדו כל פעלי און: ותרם כראים קרני, בלתי בשמן רענן: ותבט עיני בשורי, בקמים עלי מרעים תשמענה אזני: חזן צדיק כתמר יפרח, כארז בלבנון ישגה: שתולים בבית יהוה, בחצרות אלהינו יפריחו: עוד ינובון בשיבה, דשנים ורעננים יהיו: להגיד כי ישר יהוה, צורי ולא עולתה בו: ∞ עלי עשור: על כלי נגינה [בעל עשרה מיתרים]. הגיון: ניגון. בפרח רשעים וכו': גם כאשר הרשעים ועושי הרשעה פורחים ונראים כמצליחים, הם עתידים להישמד לנצח. מרום: שוכן במרום, תקיף ושליט. יתפרדו: יישמדו ויאבדו. ותרם כראים קרני: הגבהת ונישאת אותי כגובה קרני הראמים. בלתי: סכתי את בשרי. ותבט עיני בשורי וכו': זכיתי לראות במפלת אויביי, זכיתי לשמוע את סיפור מפלתם של אלו שביקשו לפגוע בי. ישגה: יגדל וישגשג. חצרות אלהינו: חצרות בית המקדש. עוד ינובון בשיבה: גם בזקנתם יתנו תנובה, פרי, כלומר יהיו במלוא כוחם וצדיקותם. ולא עולתה בו: אין בו עוולה ורשעות. מזמור שיר ליום השבת: כבר בימי הרמב"ם נהוג היה לומר מזמור זה במסגרת תפילת ליל שבת, בוודאי בגלל כותרתו של המזמור המזכירה במפורש את השבת. עם זאת קשרו של המזמור אל יום השבת לא נתברר, ופרשניו נתקשו בדבר מאוד.
|
|