|
עמוד:8
אופי מסוימת , ולעתים — בהבהרת הפעולה המדינית או התרבותית של אחת הגבורות . וכיוון שהגיבורות המקראיות הן , ככל גיבורי המקרא , דמויות רב ממדיות , אין קו אחד בלבד יכול להיות סיכום או הגדרה מלאה . בעיקרו של דבר נעשה כאן ניסיון להגיע להסתכלות כפולת משמעות ; לראות את הגיבורות הללו ( חיוביות כמו שליליות ) כדמויות חיות , כבני אדם שאנו יכולים להתייחס אליהם ולהבין אותם , לעבור דרך מרחק הזמנים והתקופות ולמצוא את האדם החי , הקרוב כל כך אלינו ביסודו . ומצד שני — לראות כיצד דמויות אלה הן בעת ובעונה אחת גם ארכי טיפוסים , תבניות יסוד אשר אישיותן הפרטית נעשית לא רק סמל ודוגמה לדורות , אלא אף כיצד הן חוזרות ונשנות במשך התקופות והשנים , וכיצד הן משפיעות עד ימינו אלה . וכמו בכל דברי תורה שעל רגל אחת , עיקרם של הדברים הוא הניסיון לעורר את הקוראים לעיין בעצמם וללמוד עוד . עדין שטיינזלץ
|
|