|
עמוד:162
163 הכאת יהודי בידי יהודי אחר [ 51 / 36 ] בפני מולאנא הקאדי המאלכי , תקי אל דין , לנצח יהיו מעלתו ורוממותו , ובנוכחות מופת [ האנשים ] המצוינים סנאן , צובאשי העיר ירושלים הנאצלה , תרבה גדולתו , [ קרו הדברים הבאים a נסים בן שמואל היהודי תבע את שמילה בן אבו ג'וכאר היהודי בטענה , כי בערב אשר בוקרו הפציע ביום תאריכו [ של מסמך זה , [ לאחר [ תפילת ] ערבית , התנפל עליו [ שמילה ] בשכונת היהודים בקירבת בית אבראהים כאסתרוא היהודי והיכהו במקלו על ראשו ורקתו הימנית בדרך בלתי חוקית . [ שמילה ] נשאל על אודות העניין , הכחיש ונביקש ] שיוכיח את טענתו . [ הקאדי ] ביקש מהתובע הנזכר ראיה חוקית , שתעיד לזכותו על פי טענתו . אז הביא [ נסים ] את אחמד בן אבו אל פדל בן דאוד וג'מאל בן אברהים בן ארע'ון . משנתבקשו להעיד כחוק , הם העידו באורח חוקי בהתאם לטענת התובע הנזכר , דהיינו : הנתבע התנפל על התובע בזמן הנזכר והיכהו במקלו על ראשו ועל רקתו הימנית בדרך בלתי חוקית . העדות [ היא ] חוקית [ ונמסרה ] בנוכחות שמילה הנ"ל . בעדותם לא נתגלו דופי ולא פגם חוקי . לבן עדותם בעניין זה התקבלה באורח חוקי ובהתאם לכך הוחלט להענישם . מה שקרה התרחש ונרשם ב 7 בחודש גימאדא אל ת'אני שנת . 965 164 הרשעתו של יהודי שהיכה אישה יהודייה [ 68 / 36 ] בפני מולאנא הקאדי המאלכי תקי אל דין , תרבה מעלתו , בנוכחות תפארת [ האנשים ] המצוינים סנאן , צובאשי העיר ירושלים הנאצלה , תרבה גדולתו , [ קרו הדברים הבאים [ : האישה בת הדעת זבידה בת סלימאן היהודי , אשת אבראהים היהודי מבני החסות בעיר ירושלים הנאצלה , תבעה את שמואל בן מוסא היהודי בטענה , כי ביום תאריכו [ של מסמך זה ] לאחר תפילת מנחה התנפל עליה [ שמואל ] כשהיא בביתה בירושלים הנאצלה והיכה אותה על עורפה באבנים ובידיו בדרך בלתי חוקית . היא ביקשה למצות עמו את הדין ולחייבו באופן חוקי . [ כמו כן טענה , [ כי ביום תאריכו [ של מסמך זה ] הוא אישר כי היכה אותה ] . שמואל ] נשאל על אודות העניין , הכחיש [ וביקש , [ כי תוכיח את טענתה . [ הקאדי ] ביקש מהתובעת להציג ראיה חוקית , שתעיד לזכותה על פי טענתה , ואז הביאה את האנשים הבאים : שיח' מחמד בן המנוח אבראהים הידוע בשם בן חכם ההלכה ' החנבלי , דאעי בן עבד אל קאדר בן תפאחה תעודה 163 ו 26 במארס , 1558 כלומר יום לפני רישום מסמך זה . 2 על אברהם קאסטרו ראה : א- כהן , "האמנם נבנו חומות ירושלים על ידי אברהם קאסטרו ? , ציץ , מז ( תשמ ב , ( עמי : 418-407 אי שוחטמן , "עוד לדמותו ולקורותיו של רי אברהם קאסטרו , ציון , מח ( תשמ ג , ( עמי : 405-187 אי דוד , -לתולדותיו של אברהם קאשטרו לאור מסמכים מן הגניזה , " מיכאל , ט ( תשמ ה , ( עמי קמז-קסב . j מילולית : וכי . 4 במקור : "תאדיב 27 5 . " במארס . 1558 תעודה 64 ו ו במקור : אל פקיה . 2 שוב אנו פוגשים במי שנמנה על האסכולה החנבלית , שעיקר נאמניה היו בחצי האי ערב , אך מסתבר שקהילה קטנה מביניהם התגוררה בירושלים .
|
|