|
|
עמוד:6
6 בס"ד 24 . 7 . 1 ד"ר אריאל נאמן מכתב המלצה שם הספר : קוראים קדימ"ה : הוראת קריאה מותאמת פרופילים לאור היכרותי עם משנתו הייחודית של ד"ר אריאל נאמן, עם ניסיונו הרב בתחום הוראת קריאה לתלמידים עם מיעל ספר זה . כל המלצה חמהקשיים בקריאה ולאחר שעיינתי בהקדמה ובראשי הפרקים לספר, ברצוני להמליץ כיצד ניתן לסייע לתלמידים עם קשיי קריאה ולהבין כיצד להתמודד עם המורכבות של הוראת שמעוניין ללמוד בצורה מקצועיתהקריאה והתאמתה לצרכי התלמיד הספציפי, יוכל להשתמש בספר זה וללמוד ממנו כיצד לסייע . לתלמידים מתקשים היותו מאבחןובנוסף הניסיון הרב של ד"ר אריאל נאמן בתחום הוראת קריאה וכתיבה לתלמידים מתקשים . היכולת לאתר את מוקדי הקושי והיכולת של שהוא מציגבאים לידי ביטוי בגישה להוראת הקריאה,דידקטי התלמידים ולתאר את הפרופיל האישי שלהם היא הבסיס לכל תכנית התערבות והיא זו המאפשרת למורה ולמטפל לבנות עבור התלמיד את הנתיב הייחודי לו אשר יוביל אותו להצלחה . רעיון זה הינו עמוד התווך של ספר זה וסביבו נרקמים הנושאים השונים . כבר בקריאת ההקדמה לספר ניתן להבחין בתפיסת העולם האישית של ד"ר נאמן המלווה את תכנון הספר מבוססת על אמונה שכל ילד יכול להצליח ולהגיע למצב של קריאה ה ובחירת החומרים המוצגים בו . תפיסת עולם אם יתאימו לו את ההוראה בהתאם לפרופיל האישי שלו . הספר מעביר מסר שכל מורה יוכל לגרום לשינוי ולהוביל את התלמיד למטרה זו אם יבין את מורכבות תהליך הקריאה, יכיר את התהליכים הקוגנטיביים הכרוכים בקריאה, את שלבי ההתפתחות ואת רצף ההוראה הנכון . ההחלטה להוביל את ההוראה מהשלבים המוקדמים של הקריאה בגיל הרך ועד לשלבים המתקדמים יותר היא יכול הספר להקנות את עקרונות ההוראה ואת מרכיביה השונים בצורה יסודית . הפניה אלוהחלטה נכונה . בדרך ז ונכוןהמורים בגן לפתח את ניצני האוריינות היא חשובה מאוד והיא מבטיחה הבנה מעמיקה וטיפול מעמיק . הקניית הקריאהתהליךב ניכר שלצורך כתיבת הספר ד"ר נאמן גייס את ניסיון רב שנים אך גם השקיע הרבה בקריאה של חומרים עדכנים הספר יציג גישות ומודלים שונים וינתח אותם זאת בצד דוגמאותהמפורט שנכתבו בארץ ובעולם . על פי התוכן רבות ופרופיל שונים של תלמידים בעזרתם בכוונתו להדגים את טיעוניו . בספר זה נחשף הקורא הן לעמדותיו של הכותב והן לניסיונו הרבה בהוראה לתלמידים מתקשים וכן כמרצה למיטב הבנתי הספר מתאים הן למורים המקנים קריאה לתלמידים עם במכללות שונות בתחום הוראת הקריאה . התפתחות תקינה והן למורה המקנים קריאה לתלמידים עם התפתחות שאינה תקינה . כולם יוכלו להנות מספר הבנוי בצורה נכונה, מגישות ומודלים שונים בהוראת קריאה וכן מחומר תיאורטי מובנה ומבוסס מחקר המהווה בסיס ליישום נכון של שיטות, דרכים וכלים שונים . ויותר מכך, התרשמתי שהספר מעביר מסרים נכונים וגישה חיובית ואופטימית לעוסקים בתחום הוראת הקריאה שהם מסוגלים להוביל את הילד לרגע בו יאמר : "אני יכול לקרוא" . בברכה יהודה - ד"ר מרים בן
|
 ד"ר אריאל נאמן
|