|
|
עמוד:64
- 64 - לא . צמיחתו היא כמובן מסתורין תהומי של ההיסטוריה אלא שהראי שלה , ות מראה עולם מוּנע יותר אמנ שהרק ותו אמנ ש , ההרגשה הזאת . נעשָה עצמו לתנועתי יותר ן חיה את משמעותם של החיים האמיתייםי של רוד ולא רק בגלל , העכשוויים היישר מתוך סגנונה אולי היא הסיבה – האובייקטים שאליהם היא מוּנְחָה . ״נטורליסט״״ לכך שהוא מתאר את עצמו בל אם מרגישים את חוט השני של האמנות א כרגיעה , כגאולה מההמולה ומההמיה של החיים ייתכן – והרמוניה שמעבר לזרמיהם ולסתירותיהם שכדאי לשקול גם ששחרור אמנותי מאי-השקט וחוסר- הנסבלות של החיים יושג לא רק על ידי בריחה אל המצב ההפוך אלא דווקא גם על ידי סגנוּן מושלם הר מועצם של התכנים השייכים לאותו אי-שקט וטוֹ לא רק הקשיחות : כך גם באשר לטבע . וחוסר-נסבלות היציבה של האלפים גואלת אותנו מחוסר השקט אלא גם גאות הים , הפנימי והחיצוני של מרוץ החיים העת העתיקה מחלצת אותנו . וסערותיו חסרות המנוחה יומנו כימן הקדחתנות ומן התנודות הבעייתיות של ק ההימנעות המוחלטת , היא שלילתן המוחלטת רודין גואל אותנו כי הוא מצייר דווקא . מהיתקלות בהן את תמונתם מושלמת של החיים האלה המתמזגים c’est : כפי שאמר עליו צרפתי אחד . בלהט התנועה 1 . Michelange avec trois siècles de misère de plus על וות את מעמקי חיינו ידי כך שהוא מאפשר לנו לח הוא גואל אותנו בדיוק ממה , מחדש בספירת האמנות . שאנו חווים בספירת המציאות 1909 1 . בתוספת שלוש מאות שנות סבל״ , ״זהו מיכלאנג׳לו
|
דחק
|