סוגיה של דיוקן

עמוד:86

- 86 - זו של – אם התשובה לבעיית הדיוקן הייחודית קביעת התפקיד שיש אפוא לביטויו של הנפשי עבור אזי מדובר , היא זאת – השעתוק של משטח הגוף גרידא ות אמנ ואילו ב , כמובן בתשובה אך רק ברמת העיקרון הדיוקן למעשה היא מופיעה באינספור התאמות ותי דורש שכנגד ההופעה אמנ שינוי צורה . ותפניות אחדותם של האמפירית יועמק ויחוזק במיוחד רושם אנחנו , מהסיבה שהוזכרה לעיל , שכן , תווי-הפנים שואבים בקלות מתנועותיהם ומהבעותיהם של בני-אדם אלא שאת . ממשיים את הידיעה על מהותם האחדותית באמצעותלהפיקקהידיעה הזאת מוכרח הדיוקן קודם במיוחד אלה , התבוננות גרידא בצורות ובצבעים יציבים וכרח להשיג את ההרגשה ההיאהוא מ . שבתווי-הפנים של מכלול שלם דרך מה שהוא בעצם רושם חלקי עשויים לחשוב על אמצעי , אמנם בנקודה זו . מופשט אחר מלבד הפקת הרושם לגבי הנפש שימלא משימה כי אולי ניתן להשיג לכידות ואחדות דרך עיצוב . זו . שבמובן אף יותר מדויק נצמד אך ורק למשטח , פורמלי כלשהי אנחנו מתייחסים כאחדותית בשללערבסקה ההרמוניה המוחלטת , הסימטריה המדויקת שלה בעוד שאחרות – והאחידות של זוויותיה ועיקוליה אקראיים ובלתי-תלויים זה , המכילות רכיבים מבולבלים אפשר . מעוררות בנו תחושה של היעדר אחדות , בזה ותית של האחדת ההופעה האנושית אמנ שגם משימתה ה ללא היעזרות , ויה להיפתר בדרך העיטורית הזאתעש ניסוי שכזה במידה , למעשה . באפקט האחדות של הנפש ההיסטוריה של תמונת האדם מראה כי . מסוימת נעשה כך , ככל שפחות מחפשים או משיגים את ביטויי הנפש הופכים את צורתה , יותר מסגננים את ההופעה בקפדנות אזנים ומסגרים אותה ומ , לסימטרית עד כדי גאומטרית

דחק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר