|
|
עמוד:15
- 15 - כאן הושלם – לתיאורו ולעוררותו של אותו התוכן כעת נעשה דווקא התוכן כולו אמצעי : המפנה היסודי תפנית זו פיתתה , אמנם . גרידא ליצירת ערך אסתטי חיפוש אחר שלמות אמנותית : רבים לפורמליזם טהור כל . בתקניותם המלודית של המשקל והחריזה שויה ללמדנו שהפרדה בין צורה יצירת-אמנות אמיתית ע בעוד שהיא , ותוכן כוחה יפה לניתוח שכלתני בלבד ההנאה האסתטית . עצמה ניצבת מעבר להנגדה הזאת " טענת " אינה חופפת לא לתחושות המתחברות ל , ולא להרמוניה הצורנית שהיא חיצונית גרידא , היצירה אלא נקשרת אל האחדות שרכיבים נפרדים אלו אינם ככל שההיגיון הפנימי של . יה הבסיסיים אלא אמצע כך נחשפת יותר האחדות , יצירת-האמנות מוקפד יותר ולו הקטן – הפנימית הזו באמצעות העובדה שכל שינוי משנה איתו את המכלול " צורה " במה שמכונֶה – ביותר אי-אפשר . ולהיפך , " תוכן " לרבות מה שמכונֶה , כולו בשתי דרכים תחושהאותה מחשבה אואותההלבטא את , המחליפה תוכן ממשי , רק הפשטה שטחית . שונות כפי – שלו מושג הכללי אינדיבידואלי ומוגדר היטב ב יכולה לייחס תוכן זהה לדקויות – שנהוג כמעט תמיד אהבה יכולה כמובן להתבטא בדרכים . ביטוי מגוונות טרילוגיה " אהבה המתוארת ב-ה אבל את ; שונות מאוד ר לבטא אלא באופן שבו בוטאהאי-אפש , " של תשוקה ושינוי של כל מילה בה יגרור שינוי של אחת , שם שאי-אפשר , מנות האחדות הזו של יצירת-הא . קויותיה מד ניצבת מעל שניוּתם של הצורה והתוכן , להשוותה לדבר כמו שההתרגשות האסתטית בפרט ניצבת מעל – הרגשות הראשוניים אשר ייקשרו לאותם רכיבי יסוד של שאליהם , שיריו הראשונים של גאורגה . האמנות-ירתיצ הסגירו את הכוונה האסתטית הטהורהכבר , נחשפנו
|
דחק
|