משמעותן האסתטית של הפנים

עמוד:36

- 36 - המעצבת את צורת הפנים , מנות הפלסטיתמאופיינת הא כזה , טיפוסי , בסגנון יותר כללי , באופן סימטרי ינדיבידואליזציה המתחמק מדיפרנציאציה הבאה לידי א מנות הציור מציגה מלכתחילה את בעוד א – מושלמת מהותה האינדיבידואליסטית באמצעות השוני שבהופ כפי שמתירים , עתם הבלתי-אמצעית של חצאי הפנים- הפנים הן . להם תנוחות הפרופיל ויחסי האור והצל אויה ביותר לציון בין העקרונותהסינתזה האסתטית הר הן : הפורמליים של סימטריה ושל אינדיבידואליזציה אך – מגשימות כמכלול את עקרון האינדיבידואליזציה הצורה שבה הן מבצעות זאת מגשימה את העיקרון . השולט ביחסים בין חלקיהן , הסימטרי לבסוף עוד מקבלות הפנים את מעלתן האסתטית אשר כבר הוזכרה , לית נוספתהודות לתכונה פורמ אופיים האסתטי של כל האובייקטים הניתנים : לעיל או המצויים בעותקים רבים הדומים , לשינוי כשלעצמם מוכרע רבות בידי מידת השינוי הנדרשת , זה לזה . מחלקיהם על-מנת שייגרר ממנו שינוי ברושמם הכללי ככל : גם כאן מתקיים אידיאל של חסכנות באנרגיה , ייקט מגיב בעירנות רבה יותר כמכלול לכל שינוי שאוב כך בעיקרון הוא נעשה יעיל , ולו ברכיב הקטן ביותר מכיוון שבכך ניכרים העידון – ושמיש יותר אסתטית , כמו גם הגיונו הפנימי , והעוצמה שבחיבור בין חלקיו שכביכול במצוותו מובילה בהכרח כל תמורה בהינתן . סופיתדומה במסקנה ה בהנחת-יסוד לתמורה [ aufhebt ] שההתבוננות והעיצוב האסתטיים מנטרלים את האדישות השייכת לדימוי קיומם התאורטי הטהור כך ייענו להם יותר מכול אותם אובייקטים , של דברים , שבהם מנוטרלת כליל האדישות ההדדית של רכיביהם , למעשה . וגורלו של כל פרט מגדיר בהם את כלל חבריו

דחק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר