|
|
עמוד:25
- 25 - בחינה , עדיין אין לי אלא לתהות אם בכל זאת , תוצר זה זו אינה כוללת בתוכה ישירות את מושג האישיות אני סבור שלא . גם אם מסוג אחר – היצירהאת נושאת ה , נוכל לתפוס את יצירת-האמנות ואת השפעתה עלינו מוגדרתודווקא רוח – ה כביטויה של רוח שבלי לתופ ההופך , כך היא משיגה חיבור בין חלקיה . בדרך כלשהי כך שבדין אנו מרגישים – אותה עבורנו לאחדות שהיצירה מעוררת בנו תגובות פנימיות מסוימות שלא יכולות היו להתעורר מתוך שילוב של השפעות טבעיות את עבורנו אותה אישיות הנושאת אבל . חיצוניות בלבד אינה של המחבר – -נודעת כאחת קיימת ולא – יצירהה שעליו יודעים דברים גם מעבר ליצירתו , הממשי דימוי של הנפש , מה אידיאלי-אלא היא דבר ; הנוכחית כשם שאנו שוזרים . את אותה היצירהשיצרה דווקא ריבוי רשמים חיצוניים הנפגשים בתודעתנו ויוצרים אשר ממנה הם ישות קרי , מהם אחדות של אובייקט אחדותה היא תמונת-הראי שלשראוהחוצה קורנים המילים , והצבעים כך הגוונים – צורת נשמתנו מובאים לידיוהמחשבות המרובים שביצירת-אמנות נאחזים יחד בעזרת הנפש , נחדרים , אינטראקציה ואשר נראית , קורנים הם – כך אנו מרגישים – שממנה בנפשנו אותה הם בונים לנו כנושאת אותה האחדות ש תחת ים את יצירת-האמנות שהעובדה שאנו תופ . לנו ש אחת הקטגוריותזו ( sub specie animae ) ההיבט הנפשי הופכת למה בכללהיצירהההבסיסיות שבאמצעות כפי שקורה לטבע כשאנחנו מתבוננים – שהיא עבורנו והרי כשם " . סיבה ותוצאה " בו במשקפי הקטגוריות ו מאחורישסיבתיות אינה דבר העומד בפני עצמ אלא רק החוק האימננטי המחזיק אותן – תופעות-הטבע נשקפת כך גם האישיות היצירתית עליה – יחד
|
דחק
|