|
|
עמוד:24
- 24 - פי- ימדד על יאם , ברובד האחד התיאורות-שלמדרגתש , ברובד השני תגרור גם , ואמות-המידה האימננטיות ל של שווהדרגה , לא פחות סגור בתוך עצמו העצמאיות , לשתי החוקיויות האלה . שלמות-תיאור מספיקה , מנוגדות לחלוטין זו מזו ולעיתים קרובות אף ור אמנותית אשר עבההופעהזהה אותה הלגמרי במידה פי-ת על השלמוּ : ביותר הנשגבת אחת מהן היא מתוך איזו הרמוניהקני-המידה של האחרת נופלת אם השירים הללו מצייתים . מיסטית לשפופרת כמכחול – ללא תנאי לנורמות של שלמות אסתטית אובייקטיבית מפגינים קסם ועומק של אינטימיות אישית-בעת אך בה מזה לוטיןלחהשייך לסדר אחר רובד ב , ביותר אז אפשר בהקשר זה-או – מנותי גרידא הפורמלי-א לתאר באופן קצת יותר מדויק את נקודת המפגש של . הבזהזיםתלוישאחרת כל כך בלתי- , אותם שני הרבדים הדרישה הראשונה מכל בחינה אסתטית , בעיניי שזו תהיה תקפה לגבי יצירת-אמנות בתוראמיתית היא – ענת על עצמה בלבד הנש , מאית לחלוטיןעצ תבל הפרשנויות , בניתוק מוחלט מיוצרה ומכל הרגשות והאינדיקציות שעשויות להיות משויכות אליה מתוקף לכוונה ולהלך-הרוח שהולידו את היצירה . אליוזיקתה אלא אם כן הם נעשו , אין עוד כל קשר למה שנוצר כעת מהותיים הם והרי : האובייקטיביות שלה התכונות אלא משום שהם , חווה אותם אמן שה לא משום – , כל הבנה גנטית . מוטמעים ביצירה באופן מורגש חורגת מגבולות , של היצירה , היסטוריו-פסיכולוגית , בחינה אסתטית טהורהת בה נשמר שהיצירה עצמה אך בעוד . החלה רק על יצירת-האמנות כשלעצמה שהשלכת התוצר על יוצרו האינדיבידואלי האמיתי ללהיעקר מן הבחינה האסתטית שלטבהחמוכרחת
|
דחק
|