|
|
עמוד:69
- 69 - ואילו , מבקשים לתבוע לעצמם את כל כוחות האדם תנועת הקילוח הכוללת של החיים שואפת להטיל את בכל אלה חיה אותה צורה – ; מרותה על כל הפרטים מכלול העשוי : העשויה בצלמו ובדמותו של האורגניזם שלכל אחד מהם עצמאות מוגדרת של , םחלקים-חלקי נארגת אחדות , כך מחד גיסא . תפקיד ואף של קיום , המכלול מתפקידי איבריו ומיחסי-הגומלין ביניהם ניזונים חיי האיברים מן המכלול ונקבעים , ומאידך גיסא בכל מערכות-היחסים הבנויות בדרך זו עולה . בידיו כל עוד : דבר-מה שאפשר לכנות ״דרך עוקפת-מכלול״ , המבנה מסוגר בתוך תוכו ועומד ברשות עצמו בלבד רק העצמה ; הוא לא יזכה בשלמות דרך פיתוחו שלו – והגבהה קבועות של הישות הכללית ושל ערכה הכוללות את החלקים שמעבר לאותו מבנה מובחן היא שתקלח אל תוכו ותעלה אותו לכדי – מסוים היו מביאיםשהכוחות שבתחומו לבדם לא , שלמות כזו אומנם אדם יכול לחנך את עצמו להבאת . אותו אליה תוך הזנחת שאר , ביצוע ייחודי לכדי שלמות מסוימת , היבטי אנושיותו ותוך התנוונות שאר ענייניו וכוחותיו אם , אולי , למעט , אך פסגה של שלמות לא תושג בכך הפסגה תושג רק כאשר ; בהישג גופני גרידא עסקינן ם של המיומנות המבוקשת יפרצו את מרחבים פנימיי ומשם יקלחו פנימה , שערם לכל צידי המכלול הנפשי , לשלמות . תנועות ומשמעויות אשר יזינו אותם , כוחות שעשויה לזכות בתפוקה חלקית במחיר התנוונות האדם פסגתה של תפוקה : יש גבול מוגדר עד מאוד , כולו שכזאת לעולם תהיה בת-השגה אך ורק בנתיב עוקף מכאן . הסובב את פסגת מכלול הקיום המקיף אותה מתנסחת מערכת-היחסים בין מכלוליוּת החיים ובין , מי שמוּנע רק מאתיקה . חידודם לכדי ערכים בודדים
|
דחק
|