|
|
עמוד:9
9 של פריצות דרך במדע,האצהחשוב להבדיל ביןבהקשר הזה שעליה אנחנו מדברים כאן, לבין המאמץ המשמעותי של אוניברסיטאות בשנים האחרונות חוקרים רבים עוברים . למסחר את המחקר המדעי , מקווים, להפוך מחקר למיזם מסחריהםהכשרות שיאפשרו להם, כך שייצר רווחים לחוקר ולאוניברסיטה . מסחור של מחקר מדעי שונה מהאצה של המדע עצמו . יש לו נקודות השקה לנושא הספר הזה, אולם . ) ברווח גבוהחברה מסחרית ( ומכירתהת היא הקמהסופיתמטרתו מחקרים יוצאיהניע את יצירתם של, המטרה שלנו כאן היא ללעומת זאת את המדע . ולקדםדופן ופורצי דרך פער פריצת הדרך בשנים האחרונות חל שינוי ? יםמהו מקור התסכול שחווים חוקרים רב . ים שמתנהלים בהןאוניברסיטאות מציגות את המחקרושבאופןב ניכר כמותדיר במונחיםלשימושובילהעל מקורות מימון הברתהתחרות הגו על מחקריםלתקשורת"מחקר פורץ דרך" ו"חדשנות", הן בהודעות מחקרים רבים מוגדריםכאשרהמחקרים עצמם . הן בתקציריחדשים, ו וקריםחמוגדרים כך . ם"פורצי דרך", הדבר פוגע במחקרים שאינכ לקבל חשיפהמימון וגייסיתקשו ל"פורצי דרך"נחשבים לשאינם . האוניברסיטאות שבהםראויזכו לקרדיט ולקידום, ולא ית תקשורתי ייפגעו לא רק מבחינת המימוןשאינם "פורצי דרך"מועסקים חוקרים האםבואו נעצור לרגע ונבחן : אך . ניטיןאלא גם מבחינת המו שלהן, אונרחבהאוניברסיטאות אכן פורצות דרך, כפי שמעיד המיתוג ה אולי דווקא חוקרים שאינם "פורצי דרך", הם אלה שמאפיינים אותן ? של המחקרמהותיאו מאפייןמונח שיווקיהאם "פריצת דרך" היא המדעי ? לאינפלציה בשימושהביאהההצלחה הגדולה של תעשיית ההייטק "חדשני" . ו ) " Cutting - edge " "חוד החנית" ( כמו "פורץ דרך",תיאוריםב התיאוריםהאוניברסיטאות אימצו אתהסטרטאפים,ת הצלחאורל "פערותה נכנהשאתופעהמודעבלאש, ובכך יצרוהאלההמוגזמים . ) " The Breakthrough Gap "פריצת הדרך" (
|
אורות הכרך
|