|
|
עמוד:519
והלאה 80 - שמיני : שנות השער 519 המערכת והסופרים של "כתר" בשנות האלפיים מונה יפתח דקל להיות מנכ"ל ההוצאה והוא החליף את רוב הסגל 7991בשנת פינה חיים פסח, עורך הפרוזה, את מקומו לעורך הצעיר 0002הבכיר : בשנת הוצאת "בבל" ומשם ל"ידיעות אחרונות" ) ; במקוםשמעון אדף ( פסח עבר ל ברק, והעורך הראשי, יון פדר, - עורכת התרגום, פביאנה חפץ, באה אורנית כהן הוחלף בצביקה מאיר . הוגדר מחדש התמהיל המיוחד, המחויב בהוצאה לאור, ביןדקל אמר כי הפקות שמטרתן יצירת רווח לבין הפקות שמטרתן יצירת תרבות : גשים את החזון שלנו של הוצאה המטפחת תרבות ומובילהבשביל לה באיתור קולות חדשים וכשרונות צעירים אנחנו חייבים להיות תחילה אנחנו רוצים לקבוע את התוכן שלנו בעצמנו . . . הוצאה בריאה כלכלית ולא להיות מוגבלים . כדי להוציא ספרים טובים אנו משקיעים כסף רב, כך משקיעים - טובים בארץ ובעולם, ואחרראשית כל באיתור כתבי יד באיכות העריכה, התרגום וההפקה . המחשבה, שהוצאת ספרים רווחית ואיכותית זה דבר והיפוכו, היא שגויה . לעורכי התחומים בכתר יש אישור מראש להוציא לאור ספרים חשובים וקאנונים גם אם אינם רבי קטן בלבד . קהלמכר . חלק מספרות המקור שלנו פונה ביודעין לשוק אוהבי הספר, היודע להעריך ספרות יפה, דיוק בתרגום ועריכה קפדנית הוא הקהל אליו אנו פונים . אנחנו מוציאים ספרות שאנחנו אוהבים ונהנים להוציא . דקלצריך לזכור כי סוג כזה של הצהרות נשמע תדיר מפיהם של מנהלי הוצאות . ר" משקיעה בסופרים "בטוחים"דחה ביקורת, הטוענת שבתקופתו החלה "כת יצירה חדשים . לדבריו, "כתר" - ו"אופנתיים" ומצמצמת בעידוד סוגות וכוחות השקיעה כסף רב בהקמת מערך של לקטורים ועורכים ספרותיים . "כהוצאת ספרים", אומר דקל, "אנו רעבים לכישרונות ולספרים חדשים . אנו מקפידים על חדשת ובעלת אמירה . כשמגיע כשרון להוצאהאפיון של הוצאה צעירה, דינמית, מ אנו נחתים אותו גם אם הוא לא ידוע" .
|
נייגר, מוטי
|