שער שמיני: משנות השמונים והלאה: עליית המו"לות המסחרית הגדולה

עמוד:512

מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 512 לאחרות היה, שהיא עסקה בספרות עברית בלבד והתמקדה בקולות שונים מהזרם המרכזי המודרניסטי . עורך הסדרה, יגאל שוורץ, חתם בשמו המלא על הטקסט, החתימה היא – על איכות הספרשכתב על גב הספר, וביטא כך הצהרה לא רק אלא גם על מקומו של העורך בספרות ובתרבות . חתימתו – מעין תו תקן לכותר – של שוורץ בשמו המלא הופיעה גם כניגוד לחתימה המקבילה של מנחם פרי על גב הספרים שהוא ערך . – ראשי התיבות מ . פ . ריה" המשותפת"צד התפר" הייתה, בין השאר, תוצאה של סגירת סדרת "הספ ל"כתר" ול"סימן קריאה" . "הספריה" חדלה להתקיים כשמנחם פרי ניתק את הקשר שלו עם "כתר" משום שלא יכול לעבוד עם יעקב פחטר ועם ניבה לניר שערועקב חילוקי דעות בינו ליגאל שוורץ ( ראו בסעיף 'הקמת "הספריה"', סדרה כ"צד התפר"לכאורה, אפשר להתפלא על ש ) . ואילך 853חמישי, עמ' עניין כלכלי, – צמחה בהוצאה מסחרית דווקא, אך יש לזכור את העניין של "כתר" למצב את עצמה כבית הוצאה איכותי, כפי שראינו בפרשת – בסופו של דבר "רכישת" עמוס עוז . בסדר 9891באופן רשמי, הספרים הראשונים שראו אור בסדרה הופיעו בשנת עמוס עוז, "ברנהרט" של יואל הופמן, "קאטרינה" שלהזה : "לדעת אישה" של נר, "צבעונים אחינו" של עמוס קינן - אהרן אפלפלד, "תעתועון" של יצחק בן ו"אגדת האגמים העצובים" של איתמר לוי . הכותרים הבאים בסדרה הוסיפו והציעו מגוון קולות ונרטיבים . שמה של הסדרה, כמו רוחה, נבע מתוך ספרו של פנר, "כולל הכל", שנערך אף הוא בידי יגאל שוורץ וראה אור בשנתאברהם ה , שנה לפני שהחלה "צד התפר" לפעול . זה הוא ספר עצום ממדים גם בכמות 1988 ס"מ כולל עמוד ריק ) וגם 21 x 41עמודים צפופים בפורמט של 600 - ( למעלה מ ישנים, יחדבסוגות ובאופנים של כתיבה : רומן במכתבים, מחזה, תסריט, חשבונות הצהרת – פואטיות רבות . הוא נפתח במכתב שכותרתו "צד התפר - עם הערות ארס כוונות ופיגום" ובו כותב "יוחנן המכונה אדגר, המכונה שכטר, המכונה הפנר,

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר