|
|
עמוד:157
והלאה 30 - שנות הרביעי : שער 157 שהוביל אותו להתעניינות ולהתמודדותרהרב נחמן" שכתב מרטין בובר, ספ מחודשת עם היהדות ועם הציונות . כך כתב שוקן לבובר : "על ידי קריאת ספרך על רבי נחמן הושפעתי מאוד לפני כמה שנים מאז הפכתי להיות שוב יהודי חי" ( שפר, ) . 12תשנ"ה : קיבל משרת ניהל בחנותשמעון, שלעסקי המסחר נכנס שוקן דרך אחיו , שהייתה בבעלות של ) , דרומית לליפציג ( עיר מכרות במזרח גרמניהאובצוויק יהודי בשם אורי מפוזן, בעל חנות מלייפציג שביקש להתרחב . שמעון שוקן חשב שוקן הפך למנהל . לסייע לחנות לפרוח ולשגשג, ולא ידע עד כמהשאחיו יוכל 5 רגיל . - ן בלתיבלי שהיה לו ניסיון בניהול, אך במהרה התגלה כבעל כושר ארגומ ה של עקרת הבית ואת חשיבות הקשר עם הקונים . כעבוריהוא למד להבין את צרכ בצוותא עם . שנה הוא הגיע למסקנה, שיש להקים רשת של חנויות כלבו וכך עשה בו בעיר צוויקאו ומשם גדלו והתרחבו . - אחיו, שמעון שוקן . השניים הקימו בית כל חרית של ערי הפריפריה והקימו בכלהאחים שוקן הכירו בחשיבותן המס שלהי שנות העשרים של המאה הקודמת הפכה רשתשנה חנות חדשה, עד שב אחד מסודותאחת מהגדולות בגרמניה ולה כעשרים סניפים . לחנויות שוקן ההצלחה של שוקן, אשר הפכו אותו לאיש אמיד, היה המודל העסקי שביסס . ר חיפשו מרכזים גדולים כדי לפתוחבניגוד לשאר בעלי העסקים הגדולים, אש ת בהם עסקים והתחרו אחד בשני, הוא בחר לפתוח את חנויות הכלבו שלו במקומו קטנים, בהם היה לו יתרון יחסי, והכרות עם מעמד הפועלים שרצה גם הוא להנות ממנעמי הבורגנות . זאת ועוד, שוקן יזם חידושים בשיטת ניהול חנויות הכלבו וחדשנות זו יבה רווחים נאים . הרעיון שהונח ביסוד התפיסה העסקית שלו היה למכורהנ בכמויות גדולות ובזול מוצרים בעלי איכות גבוהה אך ללא "השם" ( התווית, או הלוגו, של היצרן ) . לשם כך ערך הסדרים עם חברות גדולות וידועות, שייצרו חיי זלמן שוקן" . – ) מתאר זאת יפה בפרק השלישי ב"ספר המעשים 6002אנתוני דוד ( 5
|
נייגר, מוטי
|