|
|
עמוד:506
מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 506 ועורך ב"קול ישראל" ושהכיר את החשיבות ואת ההתנהלותכן כתב - שהיה לפני של יחסי הציבור ושל התקשורת, קידם את שיווק ספרי "כתר" כמוצרים מסחריים . בראיונות עם מו"לים ישראלים מסתבר, שכמה מהם מתחרים עם עמיתיהם על זכות הראשונים בהכנסת הספר כמוצר לשוק הספרים בארץ . ודאי, שהספרות ארית וספרות היעץ, כגון ספרי בישול, מושתתות על צריכת ספריהןהפופול איכות - ספרות יפה וספרי – כמוצרים, אבל בתחומים אחרים בספרות העברית נראה, שהזכות הזו שמורה ל"זמורה ביתן" ול"כתר" . – לילדים ולנוער, בעיקר מוצרספר הואנראה כי רק מעטים, אם בכלל, יחלקו על כך התפישה לפיהכיום באמצעות – פירוש הדבר : מחירו נקבע בהתאם לתנאי השוק, וערכוצריכה . פעולות שיווק כגון יחסי ציבור, שאליהן מגוייסת גם מערכת התרבות הרלוונטית הקימה 80 - בתחילת שנות ה . בקריםאו מבאקדמיה ומחוץ לה : חוקרים, פרשנים ספרי ההוצאה בשיטות"כתר" חברה בשם "כתר שירותי שיווק", כדי לשווק את כגון טלמרקטינג, ופדר מינה אשת יחסי ציבור ודוברת להוצאה, רחל מראני, אשר קידמה את בית ההוצאה באמצעי התקשורת . יחסי הציבור היו גורם מרכזי בבניית "כתר" כמותג מו"לי, שהסופרים שלו מופיעים באמצעי התקשורת, מחוץ למוספי הספרות . מותג מו"לי, אבל בתנאי התחרות, שהתפתחה עם שיווק"כתר" נעשתה אפוא יוצר שיהיה מזוהה עמההספרים כמוצרים מסחריים, הייתה "כתר" עצמה זקוקה ל לאנשי ספרות לא נוחתדמיתה כדי למשוך את הצרכנים למוצריה . ויקדם את הרחב,בציבורידועיםאובייקטים מסחריים ה – "מותגים"לחושב על יוצר כעל אבל בתפיסה מסחרית זוהי משמעותם של השמות – ים בו עמדות ורגשותומעורר ביאליק של "דביר", שלונסקי ולאה גולדברג של : העבריתהגדולים של היצירה אם נתמקד בדוגמה האחרונה אז נזכירעגנון של "שוקן" . קפקא ורית פועלים""ספ לפני שהקים אתמסחר מבריק וחדשני - אישכידועז שוקן, היה"מייסד ההוצאה, ש היאוכדי להוציא את הספרים של עגנוןההוצאה שלו הוקמה . למעשה,ההוצאה לאורך השנים היא הפיקהכשקידמה את הסופר עד שזכה בפרס נובל לספרות
|
נייגר, מוטי
|