|
|
עמוד:630
מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 630 הספרותי והמסחרי בשרשרת, בראש ובראשונה הסופרים, אך גם אלו שמטפלים . בקפידה בכתב היד עניין אחרון שראוי להזכיר, לצד ספרי הקריאה הנצרכים באמצעות ) , םיריAudiobooksםיפילחמה דיגיטליים נזכיר גם את הספרים הקוליים ( מכש - את החוויה הוויזואלית באינטרפרטציה המופקת לאוזניו של הקורא, לעיתים על ידי יוצר הספר עצמו . גם ספרים אלו מתחילים לצבור תאוצה והם מתאימים לנסיעות ארוכותלצריכה גם כשעיני הצרכנים עייפות מהתבוננות במסכים, כמו גם חברת גוגל תחום זה באדיקותפיתחהאו להאזנה לפני השינה . בעולם ) ובארץ מספר חברות עוסקות בכך, ומאפשרות קנייה של ספר audibleהעימשל ( זנה לספריית תכנים,ללא הגבלה במכשירים שונים, או במנוי חודשי המאפשר הא אלו שעיניהם התעייפו מצריכת, בעיקר לאלו הנמצאים בנסיעות ולהולכת וגדלה מסכים במהלך היום . משנה לא רק את אופני הצריכה של הספרים אלאהעידן הדיגיטלי מאפשר הפקת תכנים קלה הרבה יותר, ומשנה פרקטיקות של הוצאה לאור . כך, לדוגמה, אפשר לומר כי ה"כתיבה למגירה", המספקת את הצורך לכתוב אבל תפרסם, נמצאת בסכנת הכחדה הן כמושג תרבותימתפשרת על הצורך לפרסם ולה חברתית . כמו במקומות רבים בעולם, גם בישראל יוצרים - והן כפרקטיקה אנושית רבים שאינם מנצלים את העידן הדיגיטלי להפיץ את יצירותיהם : ברשתות כמו בכתביחברתיות או בפורומים המאפשרים ליוצרים לפרסם יצירה ספרותית , להציגה בפני המשתתפים האחריםברשת הצצים חדשות לבקריםעת ספרותיים ובכך לא להסתפק באותה פרקטיקה שהייתה למושג מפתח בכתיבה ספרותית והיא המשך לתהליך של "ביטול היררכיות" שאינו מבדיל ביןבקרב חובבים . לצד הפרסום על גבי פלטפורמות דיגיטליות,קביל"הכלבה "איכות לגרפומניה תופעת ההוצאה העצמית של ספרים, כשהיוצרים 21 - ה מאוד במאה ההתפתח
|
נייגר, מוטי
|