|
|
עמוד:624
מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 624 בולטת בהוצאות בינוניות וגדולות והיא יצירת סדרות, להן עורך מומחה, שכל סדרה יכולה להיות למעשה, מו"ל קטן, הפועל במסגרת מו"ל גדול ( הספרייה החדשה, סדרת הספרים בעריכת מנחם פרי, היוצאת לאור באמצעות ובשיתוף "הקיבוץ המאוחד" היא דוגמה מצויינת לעניין זה ) . מיון, תרגום ועריכה תוכנית ) : מתוך כך נבדלות - וכן ( ת בכתב הידטיפול . ג ההוצאות באופן בו הן ממינות את כתבי היד המגיעים למערכת ( איך מתבצע התהליך ? מי ממיין ? ) , כיצד נבחרים המתרגמים, מי העורך של הספרים, מה המוציאותבעניין המיון חשוב להזכיר כי רבו ההוצאותניסיונו ומעמדו ? או חלקי, ובכך משמשות כמדפיסות ספרים . גםפרים תמורת תשלום מלאס , נאלצות לבקש מימון ( מהיוצר אובהוצאות יוקרתיות, הממיינות בקפידה מקרנות התומכות בהוצאה לאור ) בתחומים מסויימים כמו שירה או ספרי . פופולאריים - מחקר לא הה, גרפיקה,עריכה לשונית, הג - Book Making ( מלאכת עשיית הספר . ד הפקה ) : כל מי שמחזיק את הספר בידו ומתבונן בו כאוביקט חומרי מבחין בהבדלים : סוג הנייר, הכריכה, הגרפיקה ומתוך עיון מעמיק יותר רואה גם הצד הטכני של הטקסט : העריכה הלשונית וההגהה . בפרק שעסק בביליופיליה קפידות על הצדהצגתי הוצאות שהתמחו בכך אך יש, כמובן, גם אחרות המ החומרי של הספר . שיווק והפצה ( פרסום, יחסי ציבור, הצבה בחנויות וכדומה ) : לעיתים ההוצאה . ה מקפידה על טיפול ראוי בכתב היד מבחינה תוכנו ועל דרך הפקתו בכלי נאה אך נכשלת בשלב האחרון של הפצת הספר לחנויות והבאת דבר הוצאתו לאור ויש להדגיש – הוצאות שמצליחות מאוד בשיווקלאזני הציבור . לחילופין, יש – שמידת ההצלחה תלוייה לעיתים, אך לא תמיד, בכמות ההשקעה הכספית עוד נדגיש שניתן לעקוףלמרות שהן חלשות יותר במיון כתבי היד ובעריכתם . או לפעול במקביל לו באמצעותאת הפרסום בכלי התקשורת המסורתיים בחלק מהמקרים יכול להיות זול ) . שפרסום ברשתות החברתיות (
|
נייגר, מוטי
|