|
|
עמוד:622
מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 622 לספר גם סיפור פרטי וגם סיפור - בהצלבות שונות בין הסיפורים - מאפשרכזה עמו מידע מעשירמביאשמהלך התפתחות רציףהמחבר בין : סיפורכללי יותר ( איזו הוצאה הוקמה באיזו שנה, מתי התפצלהיותהיסטורלעיבוי העובדות ה התפתחות ההוצאה בהקשר הרחבלרקע תרבותיפרשנות המספקתביןלוכדומה ) המסייעותתובנותתקוותי שחיבור זה מצמיח . וללקחים מו"ליים הנובעים מהם הדברים לעיל הם . בכללועולם הספרלהבנת התפתחות הספר העברי כמו גם אך חשובנות שנכללו כבר במתווה ששורטט בפתיחת הספרתמצית העקרו חוור לאורמו של המבנה הזהביסודמונחהלהדגיש אותם גם בסיום, כשההיגיון . שבהם בפרטלחוקרי התרבותהספר בכלל, ולקוראישהובא כאןהתוצר המחקרי ליםמיון מו"ששה מאפיינים ל נתחת את ההבדלים בין המו"ליםהבחנה כללית הממבקש להציע גםהספרסיכום השונים . כשהספרים מונחים, שורות שורות, על המדף ניתן לראות בהם את קווי הדמיון : אמנם יש גבוהים יותר או פחות, רזים יותר או פחות, צבעוניים או ( להוציא את הספריםדפים לבנים, הנתונים בכריכה הם מונוכרומטיים, אך, כולם בהתאם לגודלה - יחד עם זאת, כל הוצאהק בהמשך ) . האלקטרונים, בהם אעסו מתמודדת בצורה אחרת עם השאלות המרכזיות בתחום, כשאת כולן - ולמאפייניה : מהו היחס הנכון בין ספרים אליטיסטייםמינון - אפשר לסכם במילה אחת ומאתגרים לבין ספרים פופולאריים וטרוויאליים ? בין שמרנות לבין חדשנות ? בין לבין פרוזה ? בין שיקולים ספרותיים לבין שיקולים מסחריים ? בין לקיחתשירה ? בין ( למרות שלמעשה לעולם אין לדעת ) סיכון לבין ניסיון להימור בטוח יותר אידיאיים לבין שיקולים אסתטיים ? בין יוצרים חדשים לבין - שיקולים חינוכיים ) ? Non - Fictionןיב ( יוצרים ותיקים ? בין ספרות יפה לבין ספרות שאינה כזו ספרי יעץ ( אנציקלופדיות, מילונים ) לבין ספרים אחרים ? בין פרויקטים גדולים עריכה, - וארוכי טווח לבין פרויקטים קצרי טווח ? כיצד לחלק את המשאבים
|
נייגר, מוטי
|