|
|
עמוד:92
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 92 הרגיל ( בצער אפשר לומר כי תהליכים קפיטליסטיים, בוודאי אלובעולם העסקי , טשטשו ואף מחקו ייחודיות זו של תחום 21 - שהתרחשו בישראל של המאה ה ההוצאה לאור ) . דרך הפעולה בהוצאה משפחתית קטנה שונה מזו המקובלת בהוצאות י, בעלי ההוצאה הקטנה הם גםכלכל - גדולות . ברוב המקרים, כבעלי עסק פרטי ם . בעוד שבהוצאות גדולות נודע משקלההסמכות העליונה בענייני הוצאת ספרי צבר מוניטין לאורך שנים ) הריאםלהחלטות של עורך ספרותי מקצועי ( בוודאי שבהוצאה משפחתית ההחלטה נתונה בידי בעלי ההוצאה . ברוב המקרים, אין ין הנהלת ההוצאה, ולעיתים, בשל הרצוןותית לבהספרהפרדה בין המערכת ממלא מספר תפקידים כמו ניהול כספי,לחסוך בכוח אדם ובעלויות, המו"ל תפקידיםהאחריות עלהקשר עם המפיץ וכדומה . בהוצאות גדולותאחריות על עסקיהקימו . בפרק זה יוצגו משפחות, ששוניםבין נושאי משרותמתפזרתאלה ה תפקיד משמעותי ביותרחלקן הילמרות גודלן, לאך, קטנים יותרספרים בתקופות מסוימות . ישראל בשנות - לקבל תמונה שלמה יותר על ההוצאות שפעלו בארץכדי - , תובא להלן סקירה קצרה על מספר הוצאות, שנוסדו מחוץ לארץ 30 - וה 20 - ה גבולותחורג מההעיסוק בהןפי ש - על - אףישראל, והיגרו אליה באותן שנים, . חלקישראל - התבוננות בהוצאה לאור של ספרות יפה בארץ : מחקר זהששורטטו ל "ראובן ( ספרי עיון ) או ב"יזרעאל", "אמנות" ( עסקו בספרות ילדיםמהוצאות אלו ישראל ( "מוריה" - מחוץ לגבולה של ארץחלקן פעולתן העיקרית הייתהמס" ) ו "יוצרים חיים",ו"דביר", שנמנעו כמעט לחלוטין מהדפסת ספרות יפה של והתרכזו בכינוס ובספרי חינוך ) .
|
נייגר, מוטי
|