|
|
עמוד:433
והלאה 60 - שישי : שנות השער 433 צים שוב הרגשת הזרות ועלבונו של המהגר היוצר, ש"לאמבין השורות מבצב מתקבל בברכה" בידי קבוצות שבכוחן לרומם ולהשפיל וש"אוחזות בשולי קולוניאליות מכונה - אדרתה" של ה"ספרות העברית" . בפרספקטיביות פוסט קסט מתאר את - יעוז 20 קסט עומד עליה, בשם "היברידיות" . - תופעה זו, שיעוז עבר גם על רבים אחרים, – התברר כי מה שעבר עלינסיבותיה בארץ : " - בואריאציות שונות, בין שמדובר ביוצאי אירופה או ביוצאי ארצות המזרח" ( יעוז יצא הקובץ "ממשות כפולה" ובו סיפורים מאת 1977 ) . בשנת 82 : 0002קסט, יוסף . בהקדמה נאמר : - קסט, שמעון בלס, יעקב בסר וראובן בן - יעוז בץ זה רואים את עצמם כחלק ממהלך ספרותי, המשתייךהמשתתפים בקו מבחינה כרונולוגית ל'דור המדינה' [ . . . ] והם מהווים לפי הכרתם ישות נבדלת בתחום התרבות העברית, בהיותם נמנים עם דור שצמיחתו ועיקר חוץ, ללא רקע עברי מבית ואשר עלה ארצה לאחר - בארצות – חינוכו של דור זה הן : מלחמת העולם השנייהקום המדינה . חוויות התשתית הדרך אל הזהות הישראלית, איש איש לפי - ותוצאותיה, וכן חיפוש נתוניו . זהו דור שהווייתו צומחת מתוך סבך של שני שורשים . של הכאן ) . 82 : 0002קסט, - ושל השם ( יעוז שורשיות הפכה במידה רבה לאחד מסימני ההיכר של "עקד" : ההוצאה - אכן, דו ה אליה כותבים כגון יעקב בסר, שלמה טנאי, טוביה ריבנר, עודד סברדליק,קיבצ גם – יהודה אופן, מנפרד וינקלר וארז ביטון, שיצירותיהם עוסקות בסוגיה וחלקן באחד מהיבטיה, דהיינו חוויית השואה . יש לציין, שחנה יעוז, במחקריה, מרבה שלא ביודעין, לא מתוךלעסוק בספרות זו, כשהעיסוק בשואה צמח "ביודעין ו - שהכרזנו שאנו סוכנים של 'יד ושם', אלא באופן טבעי" ( בראיון עם איתמר יעוז ) . 6002באוגוסט,5קסט וחנה יעוז, "אם אתה חווה את עצמך כמי שהוא חלק מן ) : 8002ראו את דבריו של רוברט יאנג ( 20 אבל בחוץ, אזיהתרבות אולם מוּדר בידי הקולות הדומיננטיים של תרבות זו, בפנים הפוסט קולוניאליזם מציע לך דרך לראות את הדברים אחרת . הוא מציע שפה ) . 8002יאנג, ר . ( מתוך : ופוליטיקה שיעמידו את האינטרסים שלך במקום הראשון" . . 8אביב : רסלינג . עמ' - מבוא . תל,קולוניאליזם - פוסט
|
נייגר, מוטי
|