שער שישי: שנות השישים והלאה: הופעתן של הוצאות קטנות בתחום השירה ועלייתה של הספרות הפופולארית

עמוד:432

מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 432 נחיית מבקרהפולמוס בא לידי ביטוי נוסף בדיון, שנערך במועדון "מילוא" בה הספרות, ישראל כהן, על הנושא : "פניה האחרות של הספרות הישראלית" . הדיון . . . ובכל זאת : " ) 139 : 0002קסט, - הפך למהומה בניצוחו של יוסף מונדי ( יעוז מעשה הפרסום הזה היה בבחינת צורך כן להרים קול ולהכריז : 'קיימת גם ישראל ) . 139 : 0002קסט, - אחרת, עם מציאות ועם תחושות חיים אחרות ! '" ( יעוז שורש' . - האידיאולוגיה, הטבועה במונח 'ניאו יהדות', הולידה מושג נוסף : 'דו תודעה, - ה בגיל ובמצבמושג זה מתייחס ליוצרים, שגדלו בחוץ לארץ אך עלו ארצ אשר אפשרו להם לספוג את התרבות הישראלית . בהם מתקיים מתח בין "כאן" לבין "שם" . בשלב הראשון של ההתערות בארץ מנסה האדם הצעיר להכחיד את ה"שם", אך במהלך הזמן חוזר ה"שם" לתודעה כדי לחולל מיזוג בין שני היסודות . התרבות היהודית והישראלית בלישורשיות "מחייבת התמזגות שלמה עם - דו קסט מסביר : - ) . יעוז 82 : 0002קסט, - לוותר על חוויות העבר" ( יעוז אדם שבא מרקע מתבולל ומרוחק בתכלית מן היהדות [ . . . ] מגלה קודם כל את טעם המפגש עם אבותיו . הוא מבצע כעין חפירה וחלפי הניס – יהודיות - ארכיאולוגית בהיסטוריה של עמו הוא . הניאו מיועדת לתעד את התגובות הנפשיות על מפגש ראשוני זה – שלי יהודי ממעצורים בזיקתו אל ימי עברו . - ולשחרר את האדם הניאו שורשיות הינה שלב הרבה יותר מאוחר והיא מחייבת התערות - הדו מושלמת בתרבות העברית . היא מתקיימת גם מקץ עשרות שנים . למעשה כמעט 19 בהקת לכך . המשוררת לאה גולדברג הינה דוגמה מו שורשית . אלא שבני העליות - כל הספרות של העליות הינה דו הראשונות לא נאלצו להתייצב מול ספרות מתהווה של בני הארץ . וכאן מצוי שוני גדול, במתח הזה של "לגיטימי" או בלתי "לגיטימי" ) . 87 : 0002קסט, - לפי נורמות הספרות השליטות ( יעוז כְשֶהֵן תְלוּיוֹת בֵין אֶרֶץ / - כך היא כותבת בסונטה "אורן" : "אוּלַי רַק צפֳּרֵי מַסָּע יוֹדְעוֹת 19 אביב : - ב' . תלשירים ) . 6891אֶת זֶה הַכְאֵב שֶל שְתֵי הַמוֹלָּדוֹת . " גולדברג, ל . ( / - יםוְשָּמַ ) . 341ספרית פועלים . ( עמ'

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר