|
|
עמוד:431
והלאה 60 - שישי : שנות השער 431 קסט בערב ספרות על שיריו - המושג 'ניאו יהודיות' מוסבר בדברים שאמר יעוז תומר, "נהר חוזר" : "בשירתו של ב"צ תומר [ . . . ] נעשה ניסיוןציון - ןשל ב להשתמש ביסודות קבליים ומסורתיים, אשר העלו על הדעת, ניסיונות אירופאים בתחום החיפושים אחר שירה דתית חדשה . – בשירה, בין שתי מלחמות העולם כלל 'שירה ניאו קתולית', ובצרפת - לחיפושים אלה, בשטח הנצרות, קראו בדרך עמד פול קלודל בראש הזרם . מצאתי לנכון להשתמש, על משקל 'שירה ניאו ) . והוא מוסיף 143 : 0002קסט, - קתולית', בביטוי 'שירה ניאו יהודית'" ( יעוז ומצהיר : נסויות במרתף "עקד" [ . . . ] החליטה קבוצה של משורריםבעקבות ההתכ לאומית, להדפיס ולהפיץ ברבים "דף גלוי", - צעירים, בעלי גישה יהדותית שסעיפיו העיקריים הם : התנגדות להכנסת ערכים זרים לתחומי התרבות, כשהכוונה היא לאכזיסטנציאליזם, שאיים לכבוש גם את האינטליגנציה ייה מוגברת למקורות יהודיים, לצרכי יצירתן של ספרותהישראלית הצעירה . פנ ואמנות מודרניות . התנגדות לפטריוטיות צרה ובעלת קלישאות בתחום ההיתוך . - הספרותי . שאיפה ליצירת ספרות ואמנות המשקפת את בעיות כור התקרבות תרבותית לעמים קטנים . עם יוזמי ה"דף הגלוי" נמנו : ב"צ תומר, ) . 139 : 0002קסט, - יב עקרוני, מנפרד וינקלר ואני ( יעוזגיורא לשם, ד"ר אב היצרים הספרותיות וההתקפות לא אחרו לבוא : - ה"מניפסט" הזין את סערות "בראש המתנגדים עמד בגלוי גבריאל מוקד, ומאחורי הקלעים : נתן זך ודוד אבידן . בחוגי ספרות שונים הוטל מעין חרם על "עקד" ועל כל הקשור בו . זאת ההוצאה . ( אמנם, דבר זה לא מנע מדוד - כדי נידוי כל מי שבא במגע עם ביתעד . מ . נ ] 0791אבידן להוציא את אחד מספרי השירה שלו [ "שירים חיצוניים", מתוך חשבון של כדאיות . ) [ . . . ] בעיתון "העולם הזה" במדור "נמר – ב"עקד" שמצתשל נייר" הקדיש העורך, כמעט מדי שבוע בשבוע, מקום נרחב לה ספרים ואנשים שהתקשרו ל"עקד" . [ . . . ] מדי פעם נערך גם עימות חזיתי עם , 1961 - מתנגדים, או עם מתנגדים מדומים . כך למשל התקיים ערב ויכוח ב ) . 144 : 0002קסט, - אשר נשא את הכותרת : "'עקד' מול 'עכשיו'" ( יעוז
|
נייגר, מוטי
|