שער שישי: שנות השישים והלאה: הופעתן של הוצאות קטנות בתחום השירה ועלייתה של הספרות הפופולארית

עמוד:429

והלאה 60 - שישי : שנות השער 429 ו בארץקסט בשנה וותיק ממנ - גבריאל מוקד אף הוא ניצול שואה, מבוגר מיעוז 31אך חמש שנים משמעותיות ( מוקד עלה ארצה בגיל – בחמש שנים בלבד ) . בתקופה שבה נרתעו הישראלים מכל מה שהתפרש כחולשה 71קסט בגיל - ויעוז כן התייחסו בבוז לניצולי השואה, מוקד התחבר עם עולמם של - גלותית, אשר על ה עם עברו ( השם 'מוקד'קסט שימר את הזיק - ילידי הארץ כדוד אבידן, בעוד שיעוז ההונגרישםעיברות הקסט' הוא תרכובת של - מעוברת למהדרין ואילו 'יעוז . בין השניים התפתח לימים עימות גלוי וחריף, כפי שנראה ) שם המקוריבצירוף ה להלן . מוקד מתאר את ההתרחשויות הספרותיות בשנות החמישים כך : ת היו מלאות תסיסהבעצם, כל שנות החמישים המוקדמות והאמצעיו ופולמוס של צעירים, נערי גימנסיה, ולאחר מכן סטודנטים בשנים הראשונות לב . א . , כנגד הקו השליט של שלונסקי ו"דור הפלמ"ח", כפי שמגולם היה קו זה ב"אורלוגין" ב"דף לספרות" של "על משמר", עת כ"מבואות" ו"עין" ( מוקד, - ב"משא" דאז, ובמידה מסוימת אף בכתבי ) . 282 : 1972 קסט אומר : - ואיתמר יעוז בשעה שיוצרים בני הארץ בקשו לעצב ספרות עברית בדמות ספרויות אירופה, ההיתוך, תוך שהם מגלים - עולים הוא : מציאות כור - מה שעניין את הסופרים ישראלית גם יחד - יחס אמביוולנטי לתרבותה של ארץ המוצא ולתרבות הארץ ) . 136 : 0002קסט, - ( יעוז קסט, - קסט הגיע לארץ עם "מטען של כמיהות יהודיות ולאומיות" . ( יעוז - יעוז ) . מנקודת מבט זו לא יכול היה להבין את המגמות האקזיסטנציאליות 74 : 2000 המדינה באותם ימים . בהתייחסו לציטוט מהשיר "ייפוי כוח" של - בשירת דור דור : ' [ . . . ] מהאבידן הוא אומר : "אותו קטע שביטא יותר מכל את אובדן הדרך של שמצדיק יותר מכל / את הבדידות, את הייאוש הגדול . . . / היא העובדה הפשוטה,

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר