|
|
עמוד:421
והלאה 60 - שישי : שנות השער 421 במעמד השירה, ולשינוי במעמד הסיפור הקצר שהיה פעם דומיננטי ונהיה זניח . היום הרומן תפס את המקום שלו, כל סופר צעיר מתחיל מכתיבת רומן . מדובר בשינוי במעמד של ז'אנרים ושינוי במפה הספרותית . שנה ואתו כל כתבי העת 02איבד את הרלוונטיות שלו כבר לפני"עכשיו" הספרותיים . הספרות השתנתה והקהל השתנה וגם כתבי העת השתנו, אבל עת עושה חסד עם הספרות - כל אדם כזה שמוציא לאורך שנים כתב ) . 09 / 1 / 03העברית ( סלע, ירה בכלהש 21 - בשונה ממה שנכתב לעיל צריך לומר כי בעשור השני של המאה ה זאת תוספת מקום משמעותי בשוק ההוצאה לאור ועשרות רבות של ספרי שירה רואים אור . נכון כי רובם של ספרים אלו רואים אור בהוצאה עצמית, אך בכל זאת, השאיפה למֶרכז ולמרכזיותמבחינה תרבותית, יש לשירה מקום חשוב . זאת ועוד, ן החבורות הספרותיות, שתססו בבתיבתרבות מתקיימת בזיכרון הקולקטיבי : זיכרו היה ניסיון להחיות חברות אלו 21 - בראשית המאה ה . 60 - הקפה של שנות ה "מעיין", "דקה", "כתם", "כתובת", "הו ! " ו"אב"בקבוצות ספרותיות כמו . קבוצת "כתם" חבְרה אל מוקד ( האחרונות קשורות במשורר ובמתרגם דורי מנור ) שני גליונות בפורמט של עיתון . אכן, הניתוק של – ון""עונת 8002והוציאה בשנת עם יוצרים כאלה : "עכשיו" מיוצרים צעירים אינו מוחלט ; מוקד פועל לאורך שנים , 80 - קבוצת "מקום" ( אלי הירש, אלון אלטרס, חזי לסקלי, רובי שונברגר ) בשנות ה ודורי, ( עמוס אדלהייט, אריק א . 90 - ושנות ה 80 - " בשלהי שנות ה 55"עכשיו של "עכשיו" . שני 55טרופין, המכונים כך כי פרסומם הראשון היה בגיליון העת "עמדה" ) . - הראשונים יחד עם רן יגיל יסדו אחר כך את כתב
|
נייגר, מוטי
|